כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במאה מיליון דולר

ראש הממשלה נתניהו: חיסונים תוך חודשיים • צפו

ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב כי ישראל תקבל בקרוב חיסונים, ככל הנראה מחברת 'פייזר', כבר בינואר הקרוב. אמש שוחח ראש הממשלה עם מנכ"ל פייזר בנושא

ראש הממשלה נתניהו: חיסונים תוך חודשיים • צפו
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

החיסון טרם אושר אבל ראש הממשלה מיהר להכריז כי ישראל תקבל את החיסונים, ככל הנראה של חברת 'פייזר', כבר בחודש ינואר הקרוב. עם זאת, בתחילה יגיע מספר מצומצם של מנות חיסון והכמות תעלה מדי חודש.

הכרזתו של נתניהו מגיעה כהמשך לשיחות שקיים עם מנכ"ל פייזר, אחר שהמו"מ לאספקת חיסונים שנערך מול ראשי משרד הבריאות, נתקע. לאחר שתי שיחות שנערכו בין המנכ"ל לבין ראש הממשלה, סוכם על רכש של 3 מיליון חיסונים תמורת 100 מיליון ₪, ועתה נודע כי מנות החיסון הראשונות יגיעו ארצה בתוך כחודשיים.

עם זאת, לא ברור על מה נסמכת ההכרזה, כל עוד אישור סופי לא ניתן לחיסון, ומומחים מזהירים מפזיזות בדרך לאישורו. החיסון אמנם עדיין לא נוסה על קבוצות סיכון או על ילדים, אבל כן הוכיח יעילות גבוהה במיוחד בקרב אלפי נסיינים שהתנדבו לקבל אותו.

ההכרזה משמעותית במיוחד על רקע ידיעות על סגר קרוב או עוצר לילי שיוכרז בארץ. אם אכן יגיע חיסון בקרוב, הציבור יקבל בהבנה צעדים קשים שנועדו לשמר את רמת התחלואה הנמוכה, מתוך תקווה כי בקרוב ממש נוכל לשוב לשגרה לאחר שחיסונים בכמות מספיקה יגיעו לארץ.

 

חיסון לקורונה פייזר נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד