כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הממציאים נחשפים

הכירו: האנשים שהמציאו את החיסון של פייזר

את התהילה גורפת פייזר אבל התודה מגיעה לבני זוג גרמנים ממוצא טורקי שחברת התרופות שלהם המציאה את החיסון

הכירו: האנשים שהמציאו את החיסון של פייזר
חיסון צילום: David Cohen/Flash90

פייזר עלתה לכותרות אחר שפרסמה כי החיסון שהיא מפתחת הוכח כיעיל ב90 אחוז מהמקרים. ראשי מדינות עומדים בתור לשוחח עם מנכ"ל החברה וכולם משחרים לפתחה. כל חודש בלי חיסון שווה למדינה, כל מדינה, מאות מיליוני דולרים של נזק ישיר ועקיף במדינות גדולות הנזק מאמיר למיליארדים, אבל מי באמת עומד מאחורי פיתוח החיסון שאולי יושיע את הגלובוס מהמגפה שתקפה אותו?

מאחורי הפיתוח עומדים למעשה בני זוג גרמנים ממוצא טורקי. אוגור שהאין, בן 55, הוא מנכ"ל חברת BioNTech הגרמנית, שאותה הקים יחד עם אשתו אוזלם טורצ'יי בת ה-53 ועם המורה שלו לשעבר, פרופ' כריסטוף הובר, מומחה אוסטרי לסרטן. החברה היא שותפה של פייזר במיזם לפיתוח החיסון והיא זו שאחראית לתגלית שכולנו תקווה כי תתברר כיעילה ובטוחה לשימוש.

בתוך החברה עצמה עמל צוות מדענים וחוקרים, על פיתוח החיסון. "צוות מהירות האור" כינו אותם בחברה.

אם אתם סופרים את הרווח שלהם אחרי פיתוח החיסון, חשוב לדעת שהם לא ממש עניים. צמד היזמים מכר את החברה הראשונה שלהם לפיתוח תרופות אִימוּנוֹתֶרַפְּיָות לסרטן תמורת 422 מיליון אירו ב-2016, וכיום הם כבר בין עשירי גרמניה. השווי של BioNTech בוול סטריט זינק בימים האחרונים ל-21 מיליארד דולר, לעומת 4.6 מיליארד דולר לפני שנה. לאוגור, המנכ"ל, יש 18% ממניות החברה.

בני הזוג הם מומחים לאִימוּנוֹתֶרַפְּיָה, וקודם לכן הם התמקדו בטיפול בחולי סרטן. הם לא נולדו עם כפית זהב בפה. שניהם נולדו להורים שהגרו מטורקיה ועשו דרך ארוכה עד שהגיעו למעמדם.

חיסון לקורונה פייזר חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד