י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מעקב 'בחדרי'

המתווה שיאפשר קיום חתונות ופתיחת אולמות

בישראל מתחתנים בעונות החורף כ- 20,000 זוגות. בכ- 600 אולמות וגני אירועים המספקים תעסוקה לכ-150,000 איש. לפי המתווה: האורחים והמוזמנים ימציאו אישור לבדיקת קורונה, האולם יהיה מחולק לקבוצות של 20 איש בכל קפסולה. בנוסף, ביטול רחבת הריקודים ומערך שיטור יוצב בכניסה 

המתווה שיאפשר קיום חתונות ופתיחת אולמות
חתונה בצל הקורונה צילום: דוד ארזני

החיים בצל הקורונה אינם פשוטים במגזר החרדי, מגזר בו החתונות הן דבר שבשגרה. החתונות שנחגגות נערכות במחתרת תוך חלוקת קנסות ואכיפה מצד המשטרה שמגיעה למקום לאחר הלשנות. בנוסף, קיימת בעיה פרקטית בביצוע חתונות במקום פתוח בשל עונת הגשמים שהחלה.

כל אלה הביאו את המשרד לשירותי דת להגיש הצעה ובה מתווה לחתונות בחורף בצל הנחיות משרד הבריאות כחלק מהלחימה בהתפשטות נגיף הקורונה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' שהעלה את המצוקה הקיימת אצל משפחות רבות שנמצאות בחוסר ודאות לגבי קיום החתונה בצל השינויים התכופים.

לכתיבת המתווה שהוגש לשר לשירותי דת יעקב אביטן, היה שותף מנכ"ל התאחדות בעלי האולמות וגני אירועים מר אבירם אלון.

מנהל אגף נישואין ורבנות במשרד הרב חזקיהו סאמין ששיגר את המכתב כתב: "אבקש להציג בפניך הצעה למתווה חדש לקיום חתונות לתקופת החורף, בשים לב כי לא ניתן בעת הזו לקיים טקסי חתונה, בר מצווה, ברית מילה תחת כיפת השמים".
 
בעונת החורף נערכות בישראל  כ-20,000 חתונות, שהם  40,000 חתנים וכלות. מידי יום מתקיימים כ-100 טקסי בר מצווה באולמות. מידי יום מתקיימים כ- 150 טקסי ברית מילה באולמות.  מידי יום מתקיימים עשרות טקסי בריתה - זבד הבת באולמות. בישראל פועלים  כ- 600 אולמות וגני אירועים. העובדים והספקים של ענף האירועים מוערכים  בכ-150,000 עובדים.

"אין חולק כי החתונות ממשיכות להתקיים בכל המגזרים וימשיכו להתקיים גם באין מתווה מוסדר, בגדר גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. סגירת האולמות  והגנים, על ידי ממשלת ישראל, יצרה בפועל 'שוק שחור' של חתונות ואירועי שמחה פיראטיים, בגגות בתים, בוילות, במחסנים, בפארקים, בחופי הים, פינות טבע ועוד. האירועים הפיראטיים מתקיימים ללא פיקוח ואכיפה, ללא שמירה על הנהלים, כולל ריקודים, ללא עטיית מסכות, בכמות משתתפים מעבר למותר. עובדה שרק מגבירה את היקף התחלואה.  החורף כבר כאן, והחתונות הפיראטיות עוברות מבחוץ לבפנים, וההדבקה תהיה גדולה יותר וקטסטרופלית", כותב הרב חזקיהו סאמין במכתבו.  

לפי המתווה המוצע: האורחים המוזמנים, המלצרים, ספקי ונותני השרות, יידרשו מראש להמציא אחד מהאישורים הללו: אישור על בדיקת קורונה (בתוך 48 שעות טרם האירוע). אישור החלמה מקורונה. אישור על נוגדנים לנגיף (בדיקת סרולוגית).

בנוסף, האולם יהיה מחולק לקפסולות של 20 איש, לכל קפסולה יהיה מלצר - נותן שרות, רק לקפסולה ספציפית. לכל אולם יהיה רישוי עם הגבלת מספר נכנסים בהתאם לגודלו ולמה שיוחלט.

בנוסף, לא תהיה רחבת ריקודים, הריקודים יתקיימו רק סביב השולחנות שבתוך הקפסולה. טקס קבלת הפנים בו האורחים מתכנסים בקירוב זה עם זה יחדיו, יבוטל, תחת זאת, החתן/הכלה יורשו להסתובב בין השולחנות. כלל המשתתפים יחויבו בעטיית מסכות לאורך כל האירוע, למעט בזמן אכילה ושתיה.

מערך הפיקוח על שמירת ההוראות והסדר יהיה באמצעות שיטור משטרתי או עירוני בשכר, תפקידם יהא  לבדוק את אישורי המלצרים ויתר העובדים עוד טרם האירוע, מערך השיטור יוצב בכניסה לאולם ויבדוק  את האישורים ותעודות הזהות של המשתתפים, באופן שתותר כניסה רק למי שהמציא אישור תקין.

בעל האולם יעביר כמה ימים  מראש למערך השיטור את פרטי האירועים של כל ערב כולל שמות ופרטי המוזמנים. בעל האולם יתחייב בהצהרה חתומה, לשמור על הכללים והתו הסגול לאורך כל האירוע. חבילת עלות הקורונה (שיטור, עלות בדיקות המלצרים, מתקני חיטוי וכו') יחולק בשווה בין בעל האולם ובעלי השמחה.

הצעת המתווה נשלחה לעיונו של שר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין. ואמש נפגש הרב חזקיהו סאמין עם רמ"ט שר הבריאות בכדי לקדם את ההצעה שתביא פתרון לאלפי חתנים וכלות.
 

חתונות קורונה המשרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד