י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפלונטר של יהדות התורה

נתניהו מסרב לכהן כשר השיכון; אנשי ליצמן התחייבו למנות עד שני

נדמה שהבסיס החלוקתי עליו נשענת סיעת יהדות התורה רעוע מאוד. התפטרותו אמש של יצחק כהן מתפקידו כשר השיכון, הציתה שוב את הוויכוח על חלוקת התפקידים במפלגה. נתניהו הודיע לאנשיו של ליצמן כי הוא אינו מוכן למלא את תפקיד השר בשיכון אף לא למספר ימים

נתניהו מסרב לכהן כשר השיכון; אנשי ליצמן התחייבו למנות עד שני
נתניהו וליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוב חוזר חוסר השקט לסיעת יהדות התורה עם התפטרותו אמש (חמישי) של השר יצחק כהן מתפקידו במשרד השיכון בו מילא את תפקידו של השר היוצא יעקב ליצמן. כהן כיהן בתפקיד באופן רשמי, אך את ענייני המשרד ניהלו באופן מעשי מקורביו של ליצמן, ועם התפטרותו של יצחק מתפקידו, הפלונטר הפוליטי שב במלוא המרץ.

ראש הממשלה נתניהו שיתחיל לכהן באופן אוטומטי כשר השיכון עם השלמת 48 שעות מהגשת התפטרותו של כהן, מבקש מיהדות התורה למצוא לו מחליף כשהוא מסרב לכהן כשר זמני ואף לא למספר ימים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ליצמן הכריע: מוותר בנתיים על תפקיד סגן שר

אנשיו של השר ליצמן הודיעו לראש הממשלה כי הם צפויים למצוא מחליף לכהן שיכהן כשר השיכון לא יאוחר מיום שני. לדברי המקורבים לליצמן הם מחפשים מינוי של שר חיצוני, כשעל שולחנם עולים מספר שמות. אלא שבדיוק בנקודה הזו מתחיל הפלונטר.

הבעיה שניצבת בפני אנשיו של ליצמן הוא כיוון שעון החול שהולך ואוזל לקראת הבחירות, ולמצוא אדם מקצועי שיסכים לכהן בתפקיד שר לחצי שנה ואז לעזוב את הממשלה - זהו הליך מסובך, ועל כן עולה מועמד אפשרי כמו יאיר פינס שכיהן כמנכ"ל המשרד ולצורך המהלך הוא רק ישנה את הטייטל.

האפשרות למנות שר חיצוני מחסידות גור כמו אליהו חסיד לא עומד על הפרק, שכן האדמו"ר מגור הודיע כי לא ימונו שוב שרים מטעם החסידות.

באם ביהדות התורה יבקשו למנות מועמד אחר מהסיעה, יכנסו לפלונטר הפנים סיעתי, כשסגן השר מאיר פרוש ידרוש שהתפקיד יעבור אליו ובמקרה ולא ירצה או לא יקבל את אישור רבותיו, התפקיד יעבור לבאים בתור, חבר הכנסת יעקב טסלר וישראל אייכלר.

אמש פרסמנו לראשונה כי פרוש ואייכלר דורשים לקיים דיון סיעתי מחודש בנושא חלוקת התפקידים.

פרוש ואייכלר נגד ליצמן: דורשים דיון דחוף בחלוקת התפקידים

כך או כך, למי שעוד היה צל של ספק כי ליצמן עתיד לחזור למשרד השיכון כסגן שר, קיבל תשובה סופית וחלוטה כי ליצמן לא יחזור גם בגלל שאין תקן פנוי, שכן ביהדות התורה צפויים לדרוש מיצחק כהן להתפטר מתפקיד השר במשרד האוצר ולחזור לתפקיד סגן השר מייד כשימצאו מחליף שימלא את מקומו במשרד השיכון.

משרד השיכון משרד השיכון והבינוי יעקב ליצמן ישראל אייכלר מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד