י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפיתויים גדלים והולכים

רבני גור מכל הארץ במכתב משותף נגד הלימודים באקדמיה

במיזם נדיר השתתפו רבני חסידות גור מכל רחבי הארץ וחתמו על כרוז מיוחד נגד המוסדות שיש בהם לימודים אקדמאיים. המודעות יפורסמו בכל השטיבלאך ובתי המדרשות של החסידות ברחבי הארץ

רבני גור מכל הארץ במכתב משותף נגד הלימודים באקדמיה
חסידי גור צילום: Ouria Tadmor/FLASH90

רבני חסידות גור מכל רחבי הארץ חתמו באורח נדיר על כרוז מיוחד נגד המוסדות שיש בהם לימודים אקדמאיים לחרדים. המודעות יפורסמו בכל השטיבלאך ובתי המדרשות של חסידי גור.

במכתב פותחים הרבנים בדבר הסכנות הכרוכות בלימודים גבוהים: "באנו בזאת לעורר ולהזכיר את הוראת גדולי ישראל שאין ללמוד כלל וכלל במוסדות שעה בהן לימודי אקדמיה, וזאת בגלל הסכנות המרובות הטמונות בהן, הן מצד עצם הלימוד שכולל בתוכו דעות כוזבות, הן מצד סגנון ומיקום הלימודים יסודי המרצים והמרצות, ובגלל זה נאסר לגמרי לימודים הקשורים לאקדמיה בכל מקום ובכל אופן".

במכתב מדגישים הרבנים את האיסור הגורף הקיים נגד השכלה גבוהה: "זאת ועוד גדולי ישראל אסרו לקבל במוסדות החינוך מורים ומורות שלומדות לימודי אקדמיה".

הרבנים כותבים על הפיתוי הכלכלי הטמון בלימודים אלו ומדגישים כי גם לטובת קידום בעבודה והגדלת שכר, דבר זה אסור בתכלית: "בזמן האחרון הפיתויים גדלים והולכים, כאשר למראית העין נראה, שעל ידי קבלת תואר אקדמי משתכרים פי כמה וכמה, והאפשרויות של פרנסה ברווח ובכבוד מצויות יותר ומגוונות יותר. לכן באנו בזאת לשנן ולהבהיר כי האיסור שגדרו גדולי ישראל עומד בתוקפו ואין היתר ללמוד לימודי אקדמיה או קבלת תואר אקדמי בשום מקום, בכל שם שיקרא, ובכל צורה שהיא אפילו אם הלימודים בבית, אף עבור תוספת שכר או קידום במקום העבודה" מזהירים הרבנים.

לסיום הם כותבים: "נתחזק באמונה פשוטה ובביטחון בהשם יתברך שמפתחת הפרנסה בידי הקדוש ברוך הוא, כמאמר הפסוק "פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון" ו"ה' מוריש ומעשיר" ואין בידי מעשי בשר ודם לגרוע או להוסיף מפרנסתו המיועדת לו מן השמיים".

חסידות גור אקדמיה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד