י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פריצת דרך רפואית

חולה חובר ל'אקמו' בעודו בהכרה – והחלים

החולה, בן 49 שעבד במפקדת פיקוד העורף, חובר למכשיר ה'אקמו' בעודו בהכרה והחלים. "חיבור לאקמו בלי הנשמה הוכיח את עצמו כדבר שמשפר את התוצאה, מפחית את הנזק הריאתי ומאיץ את תהליך ההחלמה"

חולה חובר ל'אקמו' בעודו בהכרה – והחלים
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על ה'אקמו', בלי הנשמה עדיין לא שמעתם: בבית החולים 'שיבא' חגגו את החלמתו של חולה קורונה בן 49 שחובר למכשיר ה'אקמו' בעודו בהכרה, והוא החלים בניגוד לציפיות. בבית החולים סבורים כי מדובר בפריצת דרך של ממש.

במהלך הקורונה חוברו חולים למכשירי ה'אקמו' – מכשיר המדמה את פעולת הלב והריאה לאחר שאלו לא פועלים בגופו של החולה, אך חלקם, בעיקר כאשר החולים היו מבוגרים, לא שבו לחיים. מסיבה זו רואים ב'שיבא' כהצלחה מרשימה את המקרה של ברוך בן ה49, שחובר ל'אקמו' בעודו בהכרה, והוא שרד והחלים.

סיפורו של ברוך, שנחשף ב'חדשות 12', החל לפני כחודשיים כאשר חלה בנגיף. ברוך, שעובד במפקדת הקורונה של פיקוד העורף ומטפל בין היתר במערך האפדימיולוגי לקיטוע שרשראות ההדבקה, חלה באופן קשה, הוא אושפז ב'שיבא' ומצבו הידרדר.

בהמשך, החליטו הרופאים לחבר אותו למכונת אקמו, שמחליפה את פעולות הלב והריאות וניתנת לחולים שמצבם קשה, כשהם מורדמים לחלוטין. עם זאת, ד"ר יעל חביב, מנהלת הטיפול הנמרץ, חששה שבסוף הטיפול הוא לא יתעורר. לכן היא החליטה, בפעם הראשונה בישראל, לחבר את ברוך למכונת אקמו, כאשר הוא ער לחלוטין וללא הרדמה.

"אין הרבה ברירות. באותו רגע אתה לא חושב, אתה רוצה רק להמשיך לחיות", שחזר ברוך. "הייתי העירני היחיד שם, כולם שם מונשמים. אתה לא סופר את הדקות - את השניות אתה סופר. והזמן לא עובר. ואתה נשאר עוד שבוע ועוד שבוע".

"אני חושבת שלהעלות ולהוריד חולה מאקמו זה בלתי אפשרי בלי חולה משתף פעולה. הוא היה מדהים", סיפרה ד"ר יעל חביב, מנהלת טיפול נמרץ בשיבא. ד"ר יגאל כסיף, יו"ר החברה לאקמו ומנתח לב בכיר בשיבא, הוסיף: "חיבור לאקמו בלי הנשמה הוכיח את עצמו כדבר שמשפר את התוצאה, מפחית את הנזק הריאתי ומאיץ את תהליך ההחלמה. היום ברוך נמצא במצב שהוא לא מונשם כלל ובתהליך של שיקום פיזי. הוא לא יצטרך שיקום נשימתי יותר".

עם זאת, למרות שברוך יצא מכלל סכנה, אך הדרך להחלמה מלאה עוד ארוכה. "בבקשה מכם, זו מגפה קשה מאוד", הפציר ברוך בכתבה שפורסמה ב'חדשות 12'. "אל תגיעו למצב שלי. לא כדאי לכם. זה לא המקום שלכם. המקום שלכם בבית עם המשפחות, לא פה בבית החולים".

קורונה אקמו שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד