י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא בפעם הראשונה

נחשף: האקרים ניסו לחבל במחקר לחיסון לקורונה

מיקרוסופט חושפת כי במסגרת המירוץ לחיסון לקורונה האקרים מצפון קוריאה ורוסיה ניסו לפרוץ למכוני מחקר שונים בעולם שנמצאים בשלבי שונים של ייצור חיסון לקורונה | על פי הדיווח הם נשלחו על ידי מדינתם

נחשף: האקרים ניסו לחבל במחקר לחיסון לקורונה
תקיפת האקרים על אתרים בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת מיקרוסופט הודיעה כי גילתה ניסיונות של האקרים רוסים וצפון קוריאנים הנתמכים על ידי מדינתם, לגנוב נתונים בעלי ערך מחברות התרופות המובילות וחוקרי חיסונים.

בהודעה ביום שישי נאמר, כי מרבית התקיפות בחודשים האחרונים לא צלחו, אך לא סיפקה מידע על כמה שהצליחו או עד כמה חמורות היו פריצות הללו.

מיקרוסופט מסרה כי רוב היעדים לפריצות היו ממוקמים בקנדה, צרפת, הודו, דרום קוריאה וארצות הברית, "המקומות הללו היו מעורבים ישירות במחקר חיסונים וטיפולים בקורונה". החברה לא סיפקה פרטים מדויקים, אך ציינה כי הם ניסו לפרוץ לחיסונים בשלבים שונים של ניסויים קליניים.

מרבית מאמצי הפריצה כללו ניסיונות לגנוב אישורי כניסה של אנשים הקשורים לחברות המחקר.

נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שנעשו ניסיונות כאלה, כזכור האקרים הנתמכים על ידי סין ניסו לפרוץ גם ליצרני חיסונים בארצות הברית בחודש יולי האחרון, וארה"ב הודיעה כי סוכנים פדרליים עצרו מספר חשודים אזרחי סין שנכנסו במסווה של סטודנטים. הניסיונות נכשלו, רק ביום שישי האחרון הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נחתם הסכם בין מדינת ישראל וחברת פייזר על אספקת 8 מיליון מנות חיסון שיספיקו ל-4 מיליון תושבים.

ד"ר אלברט בורלה, יו"ר ומנכ"ל פייזר אמר כי "לאור ההגעה לאבן דרך משמעותית בתכנית פיתוח החיסון שלנו, העולם מתחיל לחוש שביב של תקווה שחיסון פוטנציאלי יוכל לסייע בסיום המגיפה העולמית המחרידה הזאת. היום סיכמנו הסכם אספקה עם ממשלת ישראל, אשר יאפשר לאזרחי ישראל להתחסן כנגד קורונה ברגע שהחיסון יאושר לשימוש ע"י הרשויות הרגולטוריות".

חיסון לקורונה מחקר ופיתוח מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד