י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צה"ל תקף בתגובה

לילה רועש: רקטות שוגרו מעזה למרכז הארץ; יירוטים בשמי גוש דן

פיצוצים עזים נשמעו הלילה באזור הדרום וגוש דן לאחר ששתי רקטות שוגרו אל עבר שטח ישראל | אזעקות נשמעו באשדוד ובאזור השפלה | חלקי טיל יירוט נפלו סמוך לחוף הים בבת ים | שלושה בני אדם לקו בחרדה בערים חולון, בת ים ואשדוד | בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות ברצועה

לילה רועש: רקטות שוגרו מעזה למרכז הארץ; יירוטים בשמי גוש דן
מערכת כיפת ברזל בפעולה. אילוסטרציה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

לפחות שתי רקטות שוגרו הלילה (מוצ"ש) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטות כוונו לעבר מרכז הארץ, ותושבים בכמה ערים באזור גוש דן דיווחו על פיצוצים עזים. קודם לכן דיווחו תושבים בעיר אשקלון על יציאות של טילי טמיר ממערכת כיפת ברזל המוצבת באזור העיר. אזעקות נשמעו בעיר אשדוד ובאזור השפלה.

בצה"ל אישרו כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. על פי דובר צה"ל, שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך, ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. "לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות", נמסר.

בתוך כך, גורם בכיר במערכת הביטחון מעריך הלילה כי ישראל הולכת לכמה ימים של הסלמה בדרום, בעקבות ירי הרקטות מהרצועה, כך דיווח כתב גל"צ צחי דבוש. על פי הגורם, צה"ל עשוי להגיב בקרוב לירי הרקטות.

כתוצאה מהירי, שלושה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי לאחר שלקו בחדרה בערים חולון, בת ים ואשדוד. יצחק מוגרבי חובש ומתנדב ביחידת חוסן של איחוד הצלה סיפר: "התעוררנו בעקבות שמיעת הפיצוצים בחולון, ביתי בת ה-15 קיבלה התקף חרדה בעקבות הפיצוצים העזים, אני מלווה אותה ותומך בה".

בצה"ל נערכו מבעוד מועד לירי רקטות לעבר ישראל, בעקבות יום השנה לחיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא. בצל החשש, תוגברו סוללות כיפת ברזל במספר נקודות ברחבי הארץ.

בתגובה לירי הרקטות, כלי טיס וטנקים של צה״ל תקפו לפנות בוקר תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. מהצבא נמסר, כי צה״ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה.


טיל יירוט שנפל הלילה בבת ים/צילום: בט"ש וחירום

אל-עטא, ששימש כמפקד החטיבה הצפונית בזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, חוסל יחד עם אשתו במתקפת פתע על ידי מטוסי חיל האוויר, בזמן שנם את שנתו בביתו ברצועה.

חיסולו הוביל למבצע 'חגורה שחורה' שנמשך במשך שישה ימים, במהלכו ירו ארגוני הטרור כ-450 רקטות לשטח ישראל. בחסדי שמים לא נרשמו אבידות בנפש בצד הישראלי. מנגד, ארגון הג'יהאד האסלאמי ספג מכה קשה לאחר ש-26 מפעיליו חוסלו במהלך המבצע, חלקם במהלך ניסיון לירי רקטות.

בישראל כאמור, לא נרשמו אבידות, אך 50 אזרחים נפצעו כתוצאה מירי הרקטות, רובם המוחלט באורח קל. במהלך המבצע שיגרו הפלסטינים רקטות לטווחים ארוכים ואזעקות נשמעו ביישובי גוש דן ואף בתל אביב. בתגובה, תקף צה"ל עשרות מטרור טרור ברחבי הרצועה. באופן חריג, ארגון חמאס לא התערב ולא פעל כנגד ישראל במהלך ימי המבצע.

גורמי ביטחון העריכו בימים האחרונים כי קבוצות קיצוניות בתוך ארגוני הטרור חשים שלא הגיבו דיו על חיסולו של המחבל הבכיר, וכי בכוונתם לנסות לבצע פיגועים או לחלופין לשגר רקטות לשטח ישראל.

בשבוע שעבר פרסם העיתונאי איתי בלומנטל באתר ynet, כי כחלק מההיערכות הביטחונית בישראל, הוחלט באופן חריג להסיט את מסלולי הטיסות. משמעות השינוי, כך על פי בלומנטל, היא שהמטוסים ממריאים היום מכיוון צפון מעל יישובי השומרון, השרון ונתניה. לדבריו, המטוסים נוחתים גם הם צפונית לתל אביב, וחולפים מעל היישובים געש, מנשה, כפר קאסם ופתח תקווה.

ירי רקטות אזעקות עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד