כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסכם ללא כיסוי

המחיר נחשף: זו עלות החיסון מבית 'פייזר' לאדם

נחשף מחיר החיסון המיועד להגיע לישראל, בנוסף מתברר כי ההסכם שנחתם עם חברת 'פייזר' לאספקת חיסונים לישראל לא כולל התחייבות, אלא רק כוונה לעשות כך "בהתאם לנסיבות"

המחיר נחשף: זו עלות החיסון מבית 'פייזר' לאדם
חיסון לקורונה צילום: פייזר

שמחה מוקדמת? ישראל חתמה ביום ששי על הסכם חברת התרופות 'פייזר' לאספקת מיליוני מנות חיסון לקורונה, החל מינואר 2021 אך כעת נודע כי ההסכם לא כולל את העיקר, התחייבות לאספקת החיסון, אלא רק הצהרת כוונות על כך שהחיסון יסופק "בהתאם לנסיבות".

מפרטי ההסכם שפורסמו עולה, כי המדינה תשלם כבר בימים הקרבים מקדמה על סך של 120 מיליון שקלים, ותשלום נוסף בסך 680 מיליון שקלים נוספים עם הגעת מנות החיסון הראשונות לארץ. אם 'פייזר' תבחר שלא לספק את החיסון לישראל, היא תשיב כמובן את המקדמה שתקבל.

בעד הסכום של 800 מיליון שקלים התחייבה פייזר להעביר לישראל שמונה מיליון מנות חיסון כאשר כל אדם זקוק לשתי מנות. כלומר, המדינה תוכל לחסן 4 מיליון אזרחים בסכום של 200 שקלים לאדם.

אף שפייזר תקבל את מלוא הסכום כבר בינואר הקרוב, החיסונים יסופקו בפועל מדי חודש עד לסוף השנה – קצת פחות משבע מאות אלף מנות חיסון מידי חודש. במקביל התחייבה פייזר למדינות נוספות לאספקת חיסונים כך שלא נראה כי ישראל קבלה עדיפות, והחיסונים יסופקו לה בקצב זהה למדינות אחרות.

המעניין הוא שדווקא עם ארה"ב טרם חתמה פייזר על הסכם, מאחר והממשל דורש אספקת חיסונים ל300 מיליון אזרחי המדינה, בעוד פייזר מבקשת למכור חיסונים גם למדינות אחרות. ההערכה היא שהסתייגות החברה בהסכם שנחתם עם ישראל נגזרת מחילוקי הדעות עם הממשל בארה"ב שטרם נפתרו.

 

חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד