י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אכיפה בררנית"

דרישה מהמשטרה: לקנוס את השופט שהפר הנחיות

אחרי שנציב תלונות הציבור על השופטים דחה את התלונה שהוגשה כנגד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, בארגון 'בצלמו' דורשים מהמשטרה והיועמ"ש להטיל קנס על השופט: "אזרחי ישראל מרגישים שוב ושוב שבעוד הם מחויבים בהנחיות, ראשי הציבור ונבחריו פשוט מצפצפים על החוק"

דרישה מהמשטרה: לקנוס את השופט שהפר הנחיות
השופט חנן מלצר צילום: יונתן זינדל//פלאש 90

נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, דחה בשבוע שעבר את התלונה שהוגשה כנגד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר, וקבע כי הוא לא יינזף למרות שעל פי פרסומים קיים חתונה לבנו תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות. הסיבה הרשמית שבגינה החליט הנציב שלא לנזוף בשופט מלצר, בטענה כי הוא "לא ידע את החוק האוסר".

כעת, דורש ארגון זכויות האדם 'בצלמו' מהיועץ המשפטי לממשלה, ממשטרת ישראל ומשר הבריאות יולי אדלשטיין להטיל קנס כספי על המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, כמי שמוטל על כל אזרח במדינת ישראל. "בסוף חודש אוגוסט האחרון, קיים כבוד השופט חנן מלצר חתונה לבנו במלון סגור יחד עם שבעים משתתפים, הנחיות משרד הבריאות דאז התירו קיום אירוע באולם סגור בסך עשרים איש בלבד", כותב במכתב מפורט מנכ"ל הארגון שי גליק.

"על עובדה זו אין חולק", כותב גליק, "גם כבוד השופט מודה בכך. דבר זה פורסם בהרחבה בכלי תקשורת רבים. לצערי, תלונה לנציב קבילות הציבור על שופטים נגדו נדחתה בטענה המקוממת שהוא 'לא ידע', לא ייתכן שחתונות של אזרחים נסגרו והוטלו קנסות ואף חלקם פוזרו באלימות משטרתית ואילו כנגד חתונה זו לא נעשה דבר"

כזכור, בגלי צה"ל פורסם כי השופט מלצר ערך חתונה לבנו עם עשרות משתתפים בזמן שהתקנות התירו עשרה בלבד. על פי הפרסום, בארוחה שהתקיימה מאוחר יותר נכחו 70 אורחים. השופט מלצר טען אז כי האירוע עומד בתקנות המגבילות את ההתקהלות לעד 35% מהתפוסה בחלל מסוים וכלל האורחים שהו במלון באותו יום.

בעקבות הפרסום, פנה ארגון זכויות האדם 'בצלמו' בקובלנה רשמית לנציב תלונות הציבור על השופטים בדרישה לנזוף פומבית בשופט, אשר הפר את הנחיות הקורונה. בתלונה אף נטען, כי "כיצד ייתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים לתקנות הקורונה, ככל שהוא עצמו מפר אותם פומבית".

אלא, שבשבוע שעבר כאמור, החליט הנציב לדחות את התלונה. בהחלטתו קובע השופט בדימוס אורי שוהם ש"אין כל ספק שאכן נעברה העבירה". אולם, מבדיקה שלו עם כבוד השופט מלצר עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון, לכן התלונה נדחית על הסף.

כעת טוענים בארגון 'בצלמו כי מדובר באכיפה בררנית האסורה על פי חוק. "לצערנו", נכתב במכתב ששוגר ליועץ המשפטי לממשלה, משטרת ישראל ושר הבריאות, "אזרחי ישראל מרגישים שוב ושוב שבעוד הם מחויבים בהנחיות, ראשי הציבור ונבחריו פשוט מצפצפים על החוק בריש גלי ולהם לא נעשה דבר"

"אודה על הטלת קנס, בדיוק כמו שכל אזרח שהיה עושה חתונה זו, היה נקנס", חותם גליק את מכתבו

 

חנן מלצר קורונה הנחיות בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד