ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מי זוכה ליחס ומי להתעלמות

פלונטר המינויים: גפני מצטרף להתנגדות האגודאים - "לא יהיה"

נושא מינוי שר שיכון חלופי לליצמן ולאיציק כהן שעזב בשבוע שעבר אחרי כמה שבועות, ממשיך להסעיר את הסיעה האשכנזית על פלגיה. בעוד פרוש ואייכלר זוכים להתעלמות, ציטוטים שפורסמו בשמו של ח"כ גפני נגד מינוי חיצוני, זוכים להודעה משותפת לו ולעומד בעין הסערה הנוכחית

פלונטר המינויים: גפני מצטרף להתנגדות האגודאים - "לא יהיה"
פרוש ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פלונטר המינוי הצפוי לשר השיכון ממשיך להסעיר את סיעת 'יהדות התורה' וההתנגדות למינוי מקצועי מחוץ לסיעה מתרחב. אחרי מאיר פרוש וישראל אייכלר גם ב'דגל התורה' מצטרפים ומביעים התנגדות להצעת ליצמן למנות שר שאינו מחברי הסיעה.

על פי הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה ניוז', בשיחות סגורות שקיים יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הוא התבטא בנושא וטען כי "המינוי צריך להיעשות מתוך שורות יהדות התורה. אם ח"כ לא רוצה בתפקיד, יואיל בטובו להעביר זאת לח"כ אחר". גפני הוסיף ואמר כי "לא יעלה על הדעת שיעשה דבר כזה. מקובל שממנים אדם מקצועי לתפקיד מנכ"ל, אבל את משרת השר - לא היה כדבר הזה, וגם לא היה ראוי שייעשה".

בסביבת גפני מציינים כי הוא צפוי "להילחם על זה מחר בסיעה", כדברם. עוד אמרו בסביבתו: "תארו לכם שגפני היה ממנה את אחמד טיבי או מועמד אחר ליו"ר ועדת הכספים, אסור לנו לוותר על מינויים ומוקדי השפעה שמגיעים לחרדים", אמרו.

בתגובה לפרסום, שוגרה הודעה משותפת לראשי הסיעה, חבר הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, בה נמסר כי השניים מתואמים וכי הם שוחחו היום בצורך למינוי שר חלופי במשרד השיכון, "סוכם כי השניים ימשיכו לשוחח בעניין לקראת ההכרעה בימים הקרובים", נמסר.

בתוך כך, הצמד שזוכה להתעלמות מצידו של ליצמן, סגן השר מאיר פרוש וחה"כ ישראל אייכלר נועדו היום (ראשון) ובהודעה שפורסמה מטעמם נמסר כי "בפגישה התמקדו השניים בחיוניות של משרד השיכון לציבור החרדי, ואת הצורך המיוחד שלא להפקירו בידיים אחרות, שהרי משבר הדיור הוא נושא אקוטי ביהדות החרדית".

"העובדה שזוגות צעירים אינם מוצאים קורת גג לראשם, היא בעיה העומדת לפתחה של היהדות החרדית יום יום, זה למעלה מעשור", ציינו בהתייחסם לכוונות של ליצמן למנות אדם שאינו חרדי, והבהירו: "הציפיה כעת היא, על כן, שבמשרד הבינוי והשיכון יעמוד איש אשר לבבו פועם יחד עם רבבות הבוחרים שבחרו ביהדות התורה, כמתחייב מתוך ההסכם הקואליציוני".

שר השיכון משרד השיכון יעקב ליצמן משה גפני מאיר פרוש ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד