י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חג הסיגד

רב המשטרה נפגש עם רב העדה: "המסורת לא תישכח"

בני העדה האתיופית מציינים היום את חג הסיגד - 50 יום לאחר יום כיפור, במטרה לציין את חידוש ברית העם, התורה והארץ | לרגל החג נערכה אמש פגישה משולשת בין רבה הראשי של יהודי אתיופיה לרב הראשי במשטרה ורב משמר הגבול | צפו

רב המשטרה נפגש עם רב העדה: "המסורת לא תישכח"
הפגישה לרגל חג הסיגד צילום: באדיבות המצלם

לרגל חג הסיגד החל היום (שני), המצוין בקרב בני העדה האתיופית, נפגשו אמש הרב הראשי ליהודי אתיופיה ומנהל אגף שרותי דת לעדה הרב ראובן וובשת, והרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו לשיחה משותפת על אתגרי החיבור בין הקהילות השונות. בנוסף, פרסמו השניים ברכה מיוחדת לחג לקהילה ולכלל עם ישראל.

את הרבנים אירח רפ"ק הרב יצחק בליכברד, רב משמר הגבול שסקר בפני הרב וובשת על שילובם של בני העדה בכל זרועות משטרת ישראל ומשמר הגבול ואת הדמויות החינוכיות אותו הם מנחילים לכלל צעירי העדה ולשוטרים האחרים.

במשטרת ישראל משרתים מאות מיוצאי הקהילה האתיופית, והם מהווים את חוד החנית של העשייה המשטרתית הן בפן המבצעי, והן בחיבור שבו כל אחד מהם מהווה שגריר של מסורת שורשית לתוך המשטרה וממנה לתוך הקהילה עצמה.

הרב בליכברד ציין כי מדובר בלוחמים עזי נפש שבעוז רוחם הצילו רבים בישראל. הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו שוחח עם הרבנים על מורכבות החברה בישראל ועל האירועים בהם המתח בין השוטרים לבין העדה הגיע לכדי קונפליקט, וציין כי רק במאמצים משותפים של שני הצדדים הצליחו כולם יחד להחזיר את היחסים למצב נכון ופורה.

הרב ברכיהו אמר, כי למרות הכל, "אסור לנו לשכוח כי יש לנו עם אחד ומדינה אחת וכל כולנו מחויבים לשמור מכל משמר על מרקם חיים בו המסורת המפוארת שאיתה הגיעו לארץ בני העדה לא תשכח ותילמד בבתי הספר על מנת שנוכל לשמר את שרשרת הדורות".

הרב ברכיהו בירך את השוטרים והמפקדים, ובהתרגשות רבה ציין כי החיבור היחיד בין עבר עתיק לבין הוויה הישראלית מגולם כולו בשוטרים ובקצינים שהתגייסו למשטרה במטרה לדאוג לחיזוקה של החברה הישראלית.

"השוטרים הללו בשרותם בכלל תפקידי המשטרה מקדשים שם שמים ברבים, ומוסיפים עוצמה וכוח לחברה בישראל", אמר הרב ברכיהו.

רב עדת יהודי אתיופיה הרב ראובן וובשת בירך את רבני המשטרה על היוזמה להתכנס ערב חג הסיגד ולשוחח על קורות השנים האחרונות. הרב וובשת חזר והדגיש כי כוחה של חברה מגוונת הוא ביכולת המנהיגות הרוחנית והרבנית לשמור על כוחה ועל ההשפעה שלה כמחברת בין הדורות.

הרב סיפר כי אביו היה השוטר הראשון מבני העדה של יוצאי אתיופיה שהתגייס למשטרה, ובמפגש הזה הוא מרגיש כי נסגר מעגל של עשייה בין הדורות. הרב וובשת הדגיש את חשיבותו של חג הסיגד כיום מיוחד החל 50 יום לאחר יום כיפור ובו באתיופיה היו עולים היהודים להר גבוה כל אחד באזור מגוריו, כשהיסוד היה מהנאמר בספר נחמיה על שארית הפליטה שהתאספה על מנת לחדש את הברית בין העם לארץ ולתורת ישראל.

הרב ציין כי בחג הסיגד הציבור צם חצי יום תוך הקפדה מדורי דורות על תהליך הטהרה וחיבור לנפש הרוחנית ולצפיה לתקומת הארץ , וממנה הייתה יוצאת השראה לכלל הציבור ולכלל העם בציון. הרב הוסיף כי הוריו צעדו 1.000 ק"מ ברגל על מנת להגיע לארץ האבות, והיום הזה הוא יום החיבור לאהבת העדה ששכנה רחוק לציון וברוך השם שבשנים האחרונות רובה של העדה מגיע לארץ ישראל.

הרב וובשת בירך את השוטרים והמפקדים יוצאי העדה האתיופית המשרתים נאמנה במשטרת ישראל וקרה לכל השוטרים לחבור למסורת העדה וביחד לחזק את עם ישראל.

חג הסיגד יהודי אתיופיה רמי ברכיהו הרב ראובן וובשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד