כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התעלומה האיטלקית

איטליה: נמצאו נוגדנים מלפני פרוץ המגפה

בדיקות של דגימות דם שנלקחו מאנשים לפני תחילת הקורונה מגלים כי בחלק מהם קיימים נוגדנים. מומחים מעריכים: הקורונה 'הסתובבה' כאן לפני שהכרנו אותה

איטליה: נמצאו נוגדנים מלפני פרוץ המגפה
אילוסטרציה צילום: pexels

התעלומות המאפיינות את נגיף הקורונה ממשיכות להתעצם. מדענים שבדקו דגימות דם שנלקחו מ-1000 אנשים ללא סימפטומים במסגרת מחקר לשם מאבק בסרטן, שהתקיים בחודש ספטמבר 2019 עוד לפני שהקורונה התגלתה בסין, התפלאו למצוא נוגדנים לקורונה ב11% מדגימות הדם שנבדקו. משמעות הדבר היא, שהקורונה 'הסתובבה' כאן הרבה לפני שהיה ידוע על קיומה, אולם למרות זאת לא נרשמו אחוזי תחלואה ותמותה גבוהים במיוחד באותה תקופה, מה שמשאיר את המדענים עם אי וודאות שרק גוברת.

אפשרות אחרת שמועלת היא, שנוגדנים לקורונה נמצאים באופן אקראי אצל חלק מהאוכלוסיה, אם באופן טבעי כחלק ממערכת החיסון, אם כתוצאה מכך שחלו בשפעת או במחלות נגיפיות אחרות שגרמו למערכת החיסון להתעורר וליצר נוגדנים היעילים גם נגד קורונה.

מצב כזה יכול אולי להסביר תופעה של כמה בני משפחה החיים בדירה אחת, שחלקם נדבקו ואחרים לא. עד כה לא הצליחו המומחים להסביר זאת, היו שתלו את אי ההידבקות למרות החשיפה הקרובה, בכך שבעלי דם מסוג מסוים נוטים פחות להידבק. אולם המחקר החדש יכול לשנות את הגישה ולהסביר מדוע יש שאינם נדבקים.

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד