ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הקרבות ביהדות התורה

פינדרוס משיב לאשר: "נמשיך את התיאום עם גפני ואגודת ישראל"

חילופי המכתבים ב'יהדות התורה': אחרי חשיפת מכתבו אמש של חה"כ אשר לעמיתו פינדרוס בנוגע לתיאום הודעות ישיבות הסיעה, בוחר היום פינדרוס להשיב במכתב משלו | הוא מלין על כך שההודעה הגיעה אליו דרך אמצעי התקשורת, ומודיע על שינוי בנהלים לעקוף את ח"כ אשר 

פינדרוס משיב לאשר: "נמשיך את התיאום עם גפני ואגודת ישראל"
יצחק פינדרוס צילום: דוברות הכנסת

סאגת המכתבים בדגל התורה, לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את מכתבו של יו"ר ועדת החוקה חה״כ יעקב אשר ליו"ר הסיעה יצחק פינדרוס בו הוא דרש לתאם עם כל הסיעה את הודעות הסיעה, בלשכת פינדרוס השיבו אמש תשובה שלעגה לפנייתו, וכעת בוחר פינדרוס להשיב לו ברצינות.

במכתב ששיגר היום (שני) חה"כ פינדרוס ליעקב אשר הוא עונה לו לטענות כי ההודעות לא מתאומות, אבל תחילה משיב לו בעקיצה על כך שבחר לפנות אליו דרך מכתב בו שותפו כל נציגי הסיעה, "בשיחה שהייתה לי עם מורי ורבי בעניין פניות הנוגעות לוועדת חוקה, השיב לי בצורה ברורה, כי אין הדבר נכון ומקובל שחברי סיעה יפנו זה אל זה בכתב, וכי כל פנייה בנושא שאפנה אליו בעל פה", כתב. "אכן", מוסיף פינדרוס, "קיבלתי דבריך, אך נראה כי אין בית מדרש ללא חידוש".

כאן עובר פינדרוס לתקוף, "אני הולך אחר תפוס לשון ראשון, למעט מכתב חריג זה, מהטעם שהפנייה אלי הגיעה באין כאחד ממש יחד עם הפרסום התקשורתי", בהתייחס  לחשיפה ב'בחדרי חרדים', "ועוד טרם הספקתי לקרוא דברי פי חכם נוכחתי לדעת שהתקשורת כולה דשה בעניין בעיון רב, ועל מנת למנוע לזות שפתיים כביכול הודעות הסיעה אינן מייצגות אותה אני משיבך בכתב".

עוד כותב פינדרוס בהתייחס לטענות שעלו "כפי הידוע לך, כל הודעות הסיעה מייצגות בדיוק את מה שנאמר בישיבת הסיעה ואת מדיניות הסיעה. ההודעות שיצאו עד כה בשם הסיעה הועברו אליך, ועל פי רוב הערת הערות שנכנסו או הוסרו מההודעה כבקשתך. גם הודעת הסיעה האחרונה הועברה אליך, כמו לשאר החברים, למעלה משעה טרם פרסומה. מבדיקה, גם קראת אותה, ומדשתיק ניחא ליה".

בנוסף, פינדרוס מודיע על שינוי נהלים מכאן ואילך, תוך שהוא מודיע כי "בכדי למנוע בעתיד אי הבנות חלילה ההודעות מכאן ואילך יצאו בשמי כהודעה על הנאמר בסיעה אחרי תיאום עם יו"ר דגל התורה הרב משה גפני כמקובל בכל הסיעות ועם אגודת ישראל", בכך רומז פינדרוס כי ההודעות לא יתואמו עם אשר בעתיד.

יצחק פינדרוס יעקב אשר ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד