י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מחביאים מוקצה בצדי הדרך"

תושבי קריית הרצוג זועמים: השינויים בקווי התחבורה גורמים לחילול שבת

קווי התחבורה בעיר בני ברק וסביבותיה שונו במסגרת תכנית 'נעים לעתיד'. ל'בחדרי חרדים' הגיעו תלונות קשות מצד תושבים שמלינים על אטימות הפקידים מול הסבל של תושבי בני ברק והסביבה המשתמשים בתחבורה הציבורית • "חלק מהם נאלצו להגיע ליעדם דקות לפני כניסת שבת, כשהם מחביאים את חפצי המוקצה בצד הדרך"

תושבי קריית הרצוג זועמים: השינויים בקווי התחבורה גורמים לחילול שבת
אוטובוסים צילום: pixabay

במסגרת תכנית 'נעים לעתיד' שונו חלק גדול מקווי התחבורה בעיר בני ברק וסביבותיה. ובעוד ראש העירייה רובינשטיין והמנכ"ל שמואל ליטוב גאים ברפורמה המקיפה, מעדויות התושבים להם נוגעת הרפורמה, עולה תמונה של התעמרות וחוסר התחשבות.

תושבים משכונת קריית הרצוג שוחחו עם 'בחדרי חרדים' ואמרו בזעם כי משרד התחבורה והעירייה גורמים לחילול שבת של ממש. "עד היום פעלו בקריית הרצוג 2 קווים לירושלים" הם מספרים, "קו 402 של אגד לשכונות הדרום ולמרכז ירושלים, וקו 429 של אפיקים דרך בעלזא וסיים בר' המ"ג, באו משרד התחבורה בטלו את קו 402 מקרית הרצוג לדרום ירושלים".

לדברי התושבים התוצאה של השינוי, כואבת. הם טוענים כי קו 429 שהיה אמור להגיע ביום שישי האחרון להגיע ב-13:35 הגיע רק ב14:10, כשהוא מלא עד אפס מקום, ולדבריהם עד שהגיע אוטובוס נוסף שחלק מהנוסעים עברו אליו - הוא יצא רק ב-14:36, כשהשבת נכנסת בירושלים בשעה 16:05". "ישנם חלק מהנוסעים שאמורים לעשות נסיעה נוספת בעיר, וחלק מהם נאלצו להגיע ליעדם דקות לפני כניסת שבת, כשהם מחביאים את חפצי המוקצה בצד הדרך", מספר אחד מהם.

לטענתם, העירייה ומשרד התחבורה לא שמעו את מצוקת התושבים. אחד מתושבי קריית הרצוג אמר ל'בחדרי חרדים' כי אימיילים ששלח למנכ"ל עיריית בני ברק ועוזרו לא נענו. וכשכבר הגיבו לפניות אחרות התשובה הייתה "הנושא בטיפול".

"ישבנו שבוע שעבר עם נציגי עיריית בני ברק, הם אמרו לנו כי מדובר באילוצים של מכרזים, לנו יודע אמת אחרת, קו 402 היה נקרא קו תגבור וכעת עם שינוי הקו הם הרגישו שהם לא צריכים להמשיך להפעיל את קו התגבור. בנוסף מקומם שבישיבה בעירייה, נאמר לנו שיתאפשר להביא עוד אוטובוסים רק בשעה 2 בצהרי יום השישי, התרענו שהדבר יגרום לחילולי שבת, ואכן כך היה" אומרים תושבי הרצוג בכאב.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: במסגרת גיבוש תוכנית 'נעים לעתיד' התקיימו מפגשי שיתוף ציבור עם תושבי העיר, והתכנון יצא לדרך רק לאחר למידת צרכי התושבים מפיהם ובעזרת סקר מקיף וניטור צרכים של כלל התושבים.

לאחר שתוכנית 'נעים לעתיד' יצאה לדרך, התקיימה פגישה של גבאי הקהילות בקריית הרצוג עם הנהלת עיריית בני ברק במהלכה הועלו אתגרים וצרכים של תושבי השכונה להמשך שיפור מערך התחבורה הציבורית בשכונה שנבחנים ומיושמים על ידי הנוגעים בדבר.

לצד השיפורים בתחבורה העירונית והנגשת קו 402 לרחוב אבוחצירא, זכו תושבי השכונה בפעימה הנוכחית גם לשיפור מסלול קו 429 שיוצא מהשכונה ישירות לירושלים מבלי להיכנס לרחוב השומר, במסלול איסוף ברחבי השכונה ולא רק ברחוב אברבנאל, וכן לתוספת בשירות העירוני של קו 4 כמותו לא היה מזה שנים.

קו 429 הכפיל את תדירותו ביום שישי האחרון בשל מגבלות קורונה ויום שישי קצר. עומסי התנועה בדרך לירושלים נבעו כתוצאה מאירוע חריג בכביש 1 ואינו רלוונטי לתוכנית 'נעים לעתיד'. כל ארוע חילול שבת אם וכאשר הינו כואב וחמור ביותר ואנו נציף את הטענות למול האחראים בחברת אפיקים ובמשרד התחבורה.

פנינו גם אל משרד התחבורה לקבלת תגובה, לכשזו תתקבל נפרסם אותה.

 

תחבורה חילול שבת אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד