י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי פייזר

'מודרנה' מדווחת על יעילות של 94.5% בחיסון לקורונה

'מודרנה' דיווחה היום כי הניסוי שהיא עורכת בחיסון מתוצרתה מציג יעילות של 94.5%, בדומה לחיסון של 'פייזר' ואף יותר ממנה. לישראל כבר הסכם עם החברה

'מודרנה' מדווחת על יעילות של 94.5% בחיסון לקורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

עוד חיסון מציג יעילות: שבוע לאחר שחברת פייזר בישרה כי תוצאות הניסוי הציגו יעילות של מעל ל90% לחיסון שלה לקורונה, מדווחת גם חב' 'מודרנה' על שיעור דומה של הצלחה בניסוי, ואפילו על הצלחה גבוהה יותר: לפי נתוני 'מודרנה' הניסוי שלה מציג שיעור הצלחה של 94.5%. 'מודרנה' היתה החברה הראשונה שהודיעה על ייצור החיסון, וכעת היא מתייצבת שוב לצד פייזר בקידמת הבמה, בדרך לישורת האחרונה.

לפי הודעת 'מודרנה', התוצאות מגיעות לאחר שחוסנו מעל 30 אלף מתנדבים. 95 מהם חלו, אך כאשר נפתחו המעטפות כדי לגלות כמה מהם היו בקבוצת הניסוי וכמה בקבוצת הביקורת הסתבר כי 90 קיבלו את ניסוי הדמה, ורק חמישה את החיסון - עדות ליעילות גבוהה של החיסון במניעת המחלה. בחברה מדגישים כי תופעות לוואי היו 'נסבלות':  10% סבלו מעייפות חולפת ו-4.5% מכאב ראש.  כמו כן, החיסון עמיד בטמפרטורות של 2 עד 8 מעלות עד 30 יום, ובמינוס 20 מעלות עד כחצי שנה. אלו בשורות חשובות בכל הנוגע להפצה ושיווק של החיסון, כאשר בניגוד לחיסון של 'פייזר' שדורש הקפאה ברמות נמוכות בהרבה, במקרה זה השינוי והאיחסון יהיו קלים יותר ולא ידרשו היערכות לוגיסטית מיוחדת.

העובדה שהניסוי הצליח בשני חיסונים עד כה, גם של מודרנה וגם של פייזר, מפחיתה את הסיכון שמדובר בטעות סטטיסטית. עם זאת, בדומה ל'פייזר', גם הבשורה הנוכחית של 'מודרנה' מסתמכת רק על הודעת החברה ואין לכך עדיין אישור של הגופים הרשמיים. החברה תצטרך עדיין לחכות מספר שבועות לתוצאות בטיחות של כל המתנדבים כדי להגיש בקשת אישור חירום ל-FDA.

לישראל כבר היה הסכם חתום עם 'מודרנה', ולאחר חתימת ההסכם עם 'פייזר' בשבוע שעבר יש למדינה כעת הסכמים גם עם מודרנה וגם עם פייזר. זאת, לצד העובדה שגם במכון הביולוגי ממשיכים עם הניסוי של החיסון הישראלי, אם כי במקרה זה, גם מפתחיו מצהירים שהוא יהיה מוכן – בהנחה שאכן יוכיח יעילות – רק לקראת הקיץ.

 

קורונה חיסון חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד