י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תוצרת כחול לבן

החיסון הישראלי מתקדם: השלב הראשון מתקרב לסיום

השלב הראשון של הניסוי בחיסון הישראלי מתקרב לסיומו עם עשרות נסיינים שקיבלו את החיסון ודיווחו על תופעות לוואי קלות שעברו במהירות

החיסון הישראלי מתקדם: השלב הראשון מתקרב לסיום
נגיף הקורונה במכון הביולוגי צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי

לצד פייזר ומודרנה, גם המכון הביולוגי בנס ציונה ממשיך בשלבי הניסוי בחיסון לקורונה שהוא מפתח. עם זאת, ההערכה היא כי גם אם השלבים הבאים ימשיכו להתקיים בקצב מהיר, החיסון יאושר לשיווק לא לפני הקיץ הבא.

בבית החולים הדסה קיבלו כה 23 איש את החיסון, מתוך 40 שאמורים לקבלו. בשלב הבא, לאחר ש-80 איש יקבלו את החיסון בהדסה ובאיכילוב, יצטרפו בתי החולים אסף הרופא, מאיר ואסותא לניסוי שיורחב ל2000 משתתפים ביניהם אנשים עד גיל 85 וכן חולים במחלות רקע שיסכימו לקחת חלק בניסוי הגדול.

השלב הבא אמור לכלול עשרות אלפי משתתפים וככל הנראה הוא יורחב למדינות נוספות, לשם גיוון אתני בין הנסיינים וכן מאחר ובארץ יתכן קושי בגיוס עשרות אלפים לניסוי.

חשוב לציין כי לפני הניסוי בבני אדם נוסה החיסון הישראלי על אוגרים וכן על זן של קופים, בעלי החיים נבדקו והתגלה בדמן שיעור גבוה במיוחד של נוגדנים, בדיקה מקרוסקופית של הריאות שלהם העלתה כי הן נותרו נקיות ובריאות.

גם אם חיסונים של פייזר ומודרנה יגיע לארץ עוד לפני שהחיסון הישראלי יפותח, חשוב להמשיך בתהליך הפיתוח שלו, שכן קצב הגעת החיסונים לישראל אמור להיות איטי, וכן מאחר וההערכה העכשווית היא כי החיסונים כולם יספקו הגנה לתקופה של שנה בלבד, מה שאומר שיהיה צורך לחסן את כל האוכלוסיה מדי שנה מחדש, לכן כדאי שיהיה לישראל חיסון משלה והיא לא תהיה תלויה בחברות זרות.

חיסון לקורונה המכון הביולוגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד