י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לרגל מותו של 'החבית'

שר החוץ מת: מתנגדיו חילקו עוגות וממתקים

מתנגדי אסד חילקו ממתקים ותופינים לרגל מותו של שר החוץ הוותיק וליד אל-מועלם | וליד היה מנאמני המשטר ותמך באופן נחרץ בכל פעולותיו של הנשיא אסד, שכלל לא ברור אם טרח להשתתף בהלוויה | צפו

שר החוץ מת: מתנגדיו חילקו עוגות וממתקים
מחלקים ממתקים בסוריה צילום: צילומסך

בצפון סוריה מתנגדי אסד חילקו ממתקים לרגל מותו של שר החוץ של אסד, וליד אל-מועלם. בשלט שנישא באירוע נכתב: "לרגל מותו של החבית וליד שמדבר דברי הבל, ולועס דברים פעם אחר פעם".

‏14 שנה נשכב שר החוץ, וליד אל-מועלם בשביל אסד בכל מסדרון בזירה הערבית והבינלאומית ובסוף מה שהוא קבל בהלווייתו זה זר פרחים מאסד שלא נראה שבכלל טרח להגיע להלוויה. כך מדווח רועי קייס בכאן 11.

כזכור, אתמול מת ‏שר החוץ הסורי הוותיק, וליד אל-מועלם, בדמשק בגיל 79. הוא שימש כשר החוץ מ-2006. והיה מהדמויות הכי מזוהות עם משטר אסד.

קייס מציין, כי ‏המוות של שר החוץ הסורי, אל-מועלם, מגיע בזמן שיש שמועות על כך שמעמדה של היועצת הוותיקה של אסד, בות'יינה שעבאן, אינו יציב בארמון. ברמה הרכילותית יש דיבור על ריב עם אשתו אסמה. מה שמעיד כי הרבה כבר לא נשאר מהדור הישן בדמשק.

וליד שימש כשגריר הסורי בארצות הברית בשנים 2000 - 1990, הוא מונה לתפקיד שר החוץ של המדינה ב-2006 ולסגן ראש הממשלה ב-2012.

ב-2012, הוא אמר שארה"ב היא "השחקן העיקרי נגד סוריה" במלחמה, והאשים את וושינגטון בתמיכה בטרור במדינה. הוא תמך באסד גם לאחר שאסד הואשם בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים, וטען כי מדובר בשקרים.

סוריה שר החוץ ממתקים שמחה לאיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד