כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"אינם שבים לשגרה"

ההוצאות של חולי קורונה שאושפזו ושוחררו - עלו ב50%

מחקר שחדש שנערך בידי חברת הביטוח השנייה בגודלה בגרמניה מעלה כי חולים שאושפזו, החלימו ושוחררו, נדרשו להעלות את הוצאותיהם בסעיפי הבריאות ב50%. "גם אנשים שמוגדרים כ'בריאים' אינם שבים לשגרה"  

ההוצאות של חולי קורונה שאושפזו ושוחררו - עלו ב50%
חתונה במחלקת קורונה בהדסה עין כרם צילום: אבי חיון

החולים אמנם שוחררו ואפילו הוגדרו כמחלימים, אך מאז ההוצאות הרפואיות שלהם רק עלו: מחקר חדש שנערך בידי חברת ביטוח גרמנית מצא כי חולי קורונה שאושפזו בבתי חולים ושוחררו לאחר שהחלימו, ממשיכים לסבול מתסמינים שונים והדבר בא לידי ביטוי בהוצאות על סעיף הבריאות שעולות ב50% יחסית לתקופה שלפני הקורונה.

הדבר מלמד, לדבריהם, על כך שגם אלו שמוגדרים בעצם כ'בריאים' וכמחלימים, עדיין לא שבו לבריאות תקינה.

המחקר האמור שנחשף בכלי תקשורת בגרמניה, נערך בידי ענקית הביטוח הרפואי השנייה בגודלה בגרמניה, חב' DKV. מהמחקר שערכה החברה ואשר מתבסס על נתוני הלקוחות שאושפזו, עולה כי  ההוצאות הרפואיות של חולי קורונה שאושפזו בבתי חולים והחלימו עלו ב-50% לעומת התקופה שלפני המחלה.

לפי המחקר, חולים שקודם לכן הוציאו כ300 דולר לחודש על סעיף הבריאות, מוציאים היום 450 דולר על אותו סעיף לאחר שהם נדרשים לממן הוצאות רפואיות נוספות בשל הרעה במצבם הבריאותי. 

לפי החברה, הנתונים מצביעים על כך שגם אלה שהחלימו ונחשבים "בריאים", עדיין ממשיכים לסבול מתופעות ותסמינים הנקשרים לחולי הקורונה, והם בעצם  מתקשים לחזור לשגרה מבחינה רפואית. המחקר מצא גם כי הנגיף מסוכן בעיקר לאנשים בעלי מחלות לב, לחץ דם גבוה או מחלות נשימה שמפתחים את הסיכוי הגבוה ביותר לסבול מתסמינים שונים, אך לא רק הם.

לפי המחקר, 15% מהמטופלים שנבדקו במחקר היו בריאים לחלוטין לפני שחלו בקורונה, לא היו להם כל מחלות רקע, אך הם נאלצו להתאשפז בבתי החולים לאחר שחלו בקורונה ועד עכשיו הם מתקשים לחזור לשגרה.

נציין, כי ממצאי המחקר - שלראשונה מתמקד בעלות המשפיעה על התקציב המשפחתי - אינם מפתיעים, וכי רק לפני שבוע פורסם מחקר שהציג ממצאים דומים, אם כי הוא נערך בארה"ב. גם המחקר האמריקאי העלה כי 1 מכל 11 חולי קורונה ששוחרר יידרש לשוב בתקופה הקרובה לאחד מבתי החולים, לאחר שיזדקק לטיפול או לניטור רפואי. 

קורונה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד