י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מי יטפל בחולים?

תופעה מדאיגה: רופאים נוטשים את המקצוע

מתופעות הלוואי של מגפת הקורונה: מרפאות בארה"ב נסגרות, רופאים נוטשים את המקצוע המכובד

תופעה מדאיגה: רופאים נוטשים את המקצוע
חדר ניתוח בשניידר צילום: דוברות ביה"ח שניידר

סקר שנערך וממצאיו פורסמו ב'ניו יורק טיימס' מגלה נתונים מפתיעים בעקבות הקורונה: כ-16 אלף מרפאות נסגרו בארה"ב, אלפי רופאי מרפאות עזבו את המקצוע ועוד 4% מהרופאים, שהשתתפו בסקר על השלכות המגיפה על עבודתם, דיווחו שהם מתכוונים לסגור את המרפאות שלהם במהלך השנה הבאה.

בסקר בו השתתפו 3,500 רופאים, 8% מסרו כי סגרו את המרפאות שלהם בחודשים האחרונים ולפי הערכת הארגון, מדובר בכ-16 אלף מרפאות ברחבי ארה"ב. 4% אמרו כי הם מתכננים לסגור את המרפאות שלהם בשנה הקרובה. "רופאים ואחיות בוחרים לפרוש מוקדם או לעזוב את המשרות שלהם, חלקם מודאגים מבריאותם בשל גילם המתקדם או עקב בעיות רפואיות המציבות אותם בקבוצת סיכון, במיוחד עתה במגפת הקורונה", דיווח העיתון. "אחרים, שהפסיקו לעבוד במהלך המגיפה, דיווחו כי אין להם אנרגיה מספיקה כדי להתחיל שוב לעבוד כרופאים. אחרים פשוט זקוקים להפסקה מהמגפה ומהעומס הנפשי הכבד". חלק מהרופאים שנטלו חלק בסקר העלו חשש שהם עלולים לפתח תסמונת פוסט טראומטית מהלחץ המתמשך של הטיפול בחולי קורונה.

נתונים נוספים מעלים ממצאים חמורים לפיהם, כחמישית מכלל רופאי המשפחה שהשתתפו בסקר בספטמבר אמרו כי "מישהו במרפאה שלהם מתכנן לפרוש מוקדם או כבר פרש בשל הקורונה". משתתפי הסקרים, לפי "ניו יורק טיימס", הציגו "תמונה עגומה על חייהם עתה". כמחציתם אמרו כי התשישות הנפשית שלהם נמצאת ברמות שיא. רבים מודאגים מפני האפשרות שייאלצו לסגור את המרפאה וכ-7% דיווחו שאינם בטוחים שיצליחו להמשיך לעבוד אחרי דצמבר ללא סיוע פיננסי.

 

קורונה רופאים ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד