י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא מחכים לאלפי חולים

דרום קוריאה מציגה: מעט חולים והרבה הגבלות

עם יותר ממאתיים חולים מידי ביום בממוצע מבין 50 מיליון תושביה הכריזה דרום קוריאה על החמרה בהנחיות וההגבלות "על סף משבר"

דרום קוריאה מציגה: מעט חולים והרבה הגבלות
מרכז קניות בדרום קוריאה צילום: unsplash

בדרום קוריאה לא מחכים לאלפי חולים חדשים ביום, גם לא למאות, עם קצת יותר מ200 חולים ביום במשך כמה ימים הודיעה הממשלה על החמרה בהנחיות הבריאות. נזכיר כי ישראל נקטה בצעדים דומים רק כשהיו למעלה מאלף חולים ביום, במדינה שאוכלוסייתה חמישית מדרום קוריאה.

ההחמרה בהנחיות בדרו קוריאה כוללות ריחוק חברתי והפחתה במספר האנשים שמורשים להשתתף בהתקהלויות. ראש ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי "אנחנו על סף משבר חדש" והדגישה כי בעיקר רואים את החרפת מצב התחלואה בבירה סיאול. עד כה חלו במדינה 28,998 מבין 51 מיליון תושביה ונפטרו 494. במצב פעיל עכשווי נמצאים בה 2,644, מהם 60 במצב קשה-קריטי.

דרום קוריאה התנהלה בקשיחות במסגרת המאבק בנגיף. האזרחים הדרום-קוריאנים החיוביים נדרשו להיכנס לבידוד במתקנים ממשלתיים. מעקב נערך אחר הטלפונים הניידים וכרטיסי אשראי שלהם, במטרה לאתר את מי שבא עימם במגע ובאלו חנויות ביקרו לפני שאותרו כנשאים. אלו אשר התברר כי היו במגע הדוק עם החיוביים קיבלו התראה לטלפונים הניידים ונדרשו לנקוט בצעדי הגנה ובידוד.

על פי ההנחיות במדינה חולים שהבריאו נחשבים אלו שקיבלו תשובה שלילית פעמיים. כל מי שהיה קרוב לאדם נגוע ושיש לו סימפטומים נדרש לבידוד של שבועיים כמו בארץ. לכל האנשים שבבידוד הותקנה אפליקציה שמתריעה הם יוצאים מחוץ לתחום הבידוד. הקנס על יציאה מהבידוד הוא מהגבוהים בעולם, עד כ-2500 דולר.

קורונה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד