י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבק בין המעצמות

דיווח: סין השתמשה בנשק "קרני מיקרוגל סודי לבישול חיילים"

קטטה שפרצה לא מכבר בין חיילים הודים לסינים בגבול ההימלאיה בה נהרגו למעלה מ-20 חיילים, הביאה כמעט לכדי פיצוץ בייחסי שתי המעצמות | מומחה מחקרים בינלאומי טוען שהצבא הסיני גרם לחיילים ההודים לסגת על ידי שימוש בכלי נשק חדשני המכונה 'מיקרוגל' ומיועד 'לבשל' את הרקמה האנושית של המטרה

דיווח: סין השתמשה בנשק "קרני מיקרוגל סודי לבישול חיילים"
אנדרטת חיילים עם דגל הודו צילום: pixabay

דיווח: סין השתמשה בנשק "קרני מיקרוגל סודי לבישול חיילים הודים" מה שאילץ את הצבא ההודי לסגת בגבול בהימלאיה.

פרופסור טען כי חיילים סינים השתמשו בכלי נשק 'מיקרוגל' כדי לאלץ את החיילים ההודים לסגת מהגבול, הנשק האלקטרומגנטי "מבשל" את הרקמה האנושית של כוחות האויב "הפך את צמרות ההרים לתנור מיקרוגל" וגרם לחיילים ההודים להקיא, כך אמר מומחה מחקרים בינלאומי ג'ין קנרונג לתלמידיו בבייג'ינג.

כלי הנשק נקראים "מיקרוגל" כי הם מחממים באותו אופן כמו מיקרוגל במטבח, וגורמים לכאב עצום לחיילים שנמצאים בטווח של 'המיקרוגל', הטווח הוא כקילומטר.

ג'ין בירך את הכוחות הסיניים על "ביצוע יפה" של המהלך שפינה את הכוחות ההודים מבלי להפר את איסור הירי לאורך הגבול השנוי במחלוקת בין סין להודו.

זהו השימוש הידוע הראשון בנשק 'מיקרוגל' בשדה קרב.

על פי ה"טיימס", הנשק נפרס בסוף אוגוסט האחרון, שבועות לאחר קטטה בה היו מעורבים חיילים משתי המדינות, לפחות 20 חיילים הודים נהרגו, והביאו את שתי המעצמות החמושות בנשק גרעיני קרוב יותר למלחמה ממה שהיו ב-53 שנים האחרונות, באחד משדות הקרב הגבוהים בעולם.

'נשק מיקרוגל' מתואר על ידי סין כ"נשק לא קטלני הגורם לתחושת צריבה מיידית ומביא את המטרות לברוח".

הקרניים ש'המיקרוגל' שולח, מתוארים גם כ"קרני חום", הם פועלים על ידי חימום וגורמים לתחושת צריבה אשר נעצרת כאשר המטרה עוזבת את האזור. התחושה תוארה פעם ביומן רפואי כשווה ערך לגעת בנורה חמה. הכלים מכונים כלי נשק 'מיקרוגל' מכיוון שיש להם השפעה דומה שיש למכשירים במטבח.

ממשלת ארה"ב, שפיתחה גרסה משלה לנשק, פרסמה בעבר כי ה'מיקרוגל' יכול לשמש לפיזור המונים, הגנה על שיירות וסיור, אבטחת מחסומים, אבטחה היקפית ויעדים אחרים. הנשק הוצג בשנת 2007 ונפרס באפגניסטן אך ככל הנראה מעולם לא שימש נגד כוחות עוינים.

ג'ין אמר לתלמידיו שבתוך 15 דקות מרגע פריסת הנשק, "החיילים הכובשים את הגבעות החלו להקיא, הם לא יכלו להתנגד אז הם ברחו, כך השתלטנו על האדמה" הסביר.

הכוחות הסיניים בגבול החליטו להשתמש בכלי הנשק הזה, מכיוון שהגובה של שטח הלחימה היה גבוה מכדי להילחם בו נגד צוות מומחים לטיפוס הרים טיבטי, אמר ג'ין.

סין הודו מיקרוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד