י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כיפת ברזל נפרסה בצפון

צה"ל חושף: כך נוטרלו המטענים; דיווח: עשרה הרוגים בתקיפה

לפחות עשרה בני אדם, חלקים פעילים איראנים נהרגו בתקיפת חיל האוויר הלילה בסוריה - כך מדווחים כלי התקשורת במדינה | מחשש לתגובה, סוללות כיפת ברזל נפרסו בצפון | צה"ל חשף הבוקר פרטים חדשים על זירת המטענים שאותרה אתמול, והייתה עלולה לגרום לפגיעה חמורה

צה"ל חושף: כך נוטרלו המטענים; דיווח: עשרה הרוגים בתקיפה
המטענים שאותרו בגבול צילום: דובר צה"ל

עשרות קילוגרמים של חומר נפץ, הוטמנו בזירת המטענים שאותרה אתמול על ידי צה"ל בגבול סוריה. במערכת הביטחון מעריכים כי המטענים הונחו בהנחיה ישירה של כוח קודס האיראני הפועל באזור, כשהמטרה היא פגיעה חמורה בכוחות צה"ל. הלילה, כבר הגיב צה"ל לניסיון הפיגוע ותקף מספר מטרות איראניות בסוריה. כלי התקשורת במדינה דיווחו הבוקר על לפחות עשרה הרוגים, חלקם פעילים איראנים.

הבוקר, נחשפים פרטים חדשים אודות זירת המטענים שנחשפה. על פי דובר צה"ל, מדובר בשלושה מטענים עוצמתיים השוקלים עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. פיצוץ של המטענים, כך מעריכים בצה"ל, היה עלול לגרום לאבידות קשות. בצה"ל הבהירו כי המטענים הונחו כבר לפני מספר שבועות, ומערכת הביטחון עקבו אחר הזירה.

בתוך כך, במערכת הביטחון נערכים לתגובה מצד כח קודס, לאחר התגובה הקשה הלילה על המתקנים האיראניים. מחשש לירי רקטות לצפון הארץ, נפרסו סוללות כיפת ברזל. צה"ל העביר בימים האחרונים מסרים לבוריה ולגורמים האיראנים הפועלים באזור, אך "המסר לא נקלט", כך על פי דובר צה"ל. 

"ישראל לא תאפשר התבססות אירנית בסוריה", אמר הבוקר דובר צה"ל, "אנחנו פועלים נגד המארח הסורי ונגד האורח האירני. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את הסמכות שלו ואנחנו מוכנים לכל תרחיש. האיראנים עדיין מכווינים פיגועים על הגבול ולכן הגבנו. אמצעי לחימה אירניים ממשיכים להיכנס לסוריה ומליציות שיעיות פועלות בשטח בהכוונה אירנית". 

הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. בצה"ל הבהירו כי התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית.

"חשיפת זירת המטענים אתמול (ג'), מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה", מסר דובר צה"ל והוסיף: "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב". בעקבות התקיפות, צה"ל שומר על מוכנות גבוהה ונערך לכל תרחיש.

מטענים סוריה תקיפת צהל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד