כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"זה הזמן לשלום"

שוב היסטוריה: משלחת מבחריין נחתה בישראל • צפו

שר החוץ של בחריין נחת בישראל ונועד לפגישה אישית עם ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ אשכנזי. הדבר מגיע לאחר חתימה על הצהרה משותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, והסכמה על הקמת שגרירות במנאמה

שוב היסטוריה: משלחת מבחריין נחתה בישראל • צפו
אשכנזי מקבל את פני שר החוץ הבחרייני צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

שוב היסטוריה: שר החוץ הבחרייני, עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני, הגיע לירושלים לפגישה אישית עם שר החוץ וראש הממשלה, ויקיים פגישת עבודה עם גורמים רשמיים בממשלה כדי לקדם את השלום בין המדינות.

שר החוץ אשכנזי בירך במשרד החוץ בירושלים את עמיתו מבחריין ואמר כי לאחר חודשים של שיחות טלפון הוא שמח לפגוש אותו לראשונה פנים אל פנים. "זהו יום היסטורי במזרח התיכון שעבר שינויים חיוביים עצומים בחודשים האחרונים. אנחנו מגשימים את השלום שכל הישראלים חלמו עליו כל כך הרבה שנים. נפעל לכך שהחל מה-1 בדצמבר יוכלו אזרחי בחריין לקבל ויזה לישראל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, וכן הפעלת בקרוב טיסות ישירות בין המדינות."

במהלך הפגישה הגיש שר החוץ א-זיאני לשר אשכנזי איגרת ובה אישור ממשלת בחריין להקמת שגרירות ישראלית במנאמה וכן איגרת בקשה רשמית להקמת שגרירות בחריינית בישראל.

בהצהרה שלו לתקשורת, הזמין שר החוץ הבחרייני את השר אשכנזי לכנס מנאמה לביטחון שיתקיים בדצמבר בבחריין.

השר אשכנזי הודה לשר א-זיאני והוסיף כי הוא מקווה כי כבר בביקור זה יוכלו הצדדים לחנוך את הקמת השגרירות במנאמה, אחר שנים רבות של פעילות בלתי רשמית באזור.

עוד הוסיף השר אשכנזי ואמר: שר החוץ גבי אשכנזי לשר החוץ של בחריין "המזרח התיכון ידע יותר מדי סכסוכים ויותר מדי מלחמות. זה הזמן לשלום. אני מברך על החלטת הפלס' לחזור לשיתוף פעולה עם ישראל. ידינו מושטת לשלום והדלת פתוחה לחידוש המו"מ. אני קורא להנהגה הפלסטינית לשוב לשולחן המשא ומתן ללא כל תנאים מוקדמים"

לפני שלושה שבועות נחתם הסכם בין ישראל לממלכת בחריין בנוגע לטיסות בין המדינות, וזאת לאחר חתימה על הסכם דומה עם איחוד האמירויות, שרת התחבורה מירי רגב חתמה אז על הסכם תעופה היסטורי בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ובחריין.

ההסכם שנחתם בין ישראל לבחריין מאפשר לשתי המדינות להפעיל עד 14 טיסות נוסעים שבועיות בין מנאמה, בירת בחריין לנתב"ג. עוד סוכם על הפעלה בלתי מוגבלת של טיסות בין בחריין לנמל התעופה רמון שליד אילת. בנוסף לכך, תתאפשר הפעלת עד 5 טיסות מטען שבועיות בין המדינות. הטיסות יחלו כבר בימים הקרובים.

כזכור ב-18 לאוגוסט חתם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שעמד בראש משלחת ישראלית במנאמה - בחריין, עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני על הצהרה משותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל.

בחריין בנימין נתניהו גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד