ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יצא בנס

צפו: נתקל בשודדי דרכים שאיימו עליו במצ'טה

מסע נוסף בו הסתובב יצחק כרמלי בצפון גאנה, נתקל בסיטואציה כלל לא נעימה של שודדי דרכים, כאשר באורח נס הצליח לברוח מהמקום • צפו במצ'טה בה משתמשים המקומיים לפעולות שונות ואפילו לצייד חיות

צפו: נתקל בשודדי דרכים שאיימו עליו במצ'טה
התושבים בצפון גאנה צילום: יצחק כרמלי

פרשת תולדות: "על חרבך תחיה".

זה קרה יותר מפעם אחת, סיטואציה מאוד לא נעימה, וזאת בלשון המעטה. אתה לבד בג'ונגל, מפלס דרך בסבך, פתאום אתה מוצא את עצמך עומד מול מקומי אוחז במצ'טה ארוכה בידו. התקשורת באמצעות תנועות ידיים, כשמצ'טה מונפת מולך בתנועות לא כ"כ מרגיעות.

באחת ממסעותיו שלי יצחק כרמלי, כאשר הגיע לצפון גאנה, מספר כרמלי: נתקלתי בעץ ענק ששכב וחסם את הכביש. מסביב לעץ התרועעו עשרות צעירים משולהבים אוחזים במצ'טות ומכים בעץ החוסם. לתומי סברתי כי מדובר בעץ שנפל, והצעירים "הצדיקים" מנסים לפנותו, רק שירדתי מהרכב אחרי שהמרתי בנהג שהזהרני שלא לרדת! הבנתי כי מדובר ב... שוד דרכים.

ממשיך כרמלי ומתאר את הרגעים: "ברוני, ברוני" (שמשמעותו בלע"ז : מקולף ...) צעק אחד הצעירים. לולא תושייתו של מטומבה הנהג, מי יודע מה היה סופי. מטומבה הוציא מכיסו שטר של 10 סדיס, שוויו היה אז 2.20 ש"ח... בין רגע שינו הצעירים את כיוונם ורצו לכיוון הכסף שסינוורם, זה היה העת להימלט אל הרכב, שפירסס וברח.

מסיים כרמלי ואומר: היתה זו עוד סיבה לברך הגומל בחזרתי ארצה.

שבת שלום

יצחק כרמלי, עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל

יצחק כרמלי מסע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד