י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחאה בבלפור

איש השמאל שעורר סערה נעצר: התעמת עם פעיל ימין

אחרי שעורר סערה כשהשווה בין ראש הממשלה לצורר הנאצי אדולף היטלר, פעיל המחאה סדי בן שטרית נעצר הערב במהלך המחאה בבלפור, לאחר שהתעמת עם פעילי ימין | בשבוע שעבר סירב להתנצל על דבריו שעוררו סערה: "מה שהיטלר עשה בגרמניה בשנות ה-30, ביבי עושה פה עכשיו"

מחאה בבלפור
מחאה בבלפור צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

גם הערב (מוצ"ש) מתקיימות מחאות נגד ראש ההמשלה בכמה נקודות בחרבי הארץ. המחאה הגדולה ביותר, מתקיימת הערב כבכל מוצאי שבת בירושלים, סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. גם לקיסריה, סמוך לבית משפחת נתניהו הגיעו כמה מאות מפגינים וקוראים להתפטרות ראש הממשלה.

בתוך כך, במהלך ההפגנה הערב בבלפור נעצר פעיל השמאל סדי בן שטרית לאחר שעל פי דיווחים התעמת עם פעילי ימין וקרא להם לעזוב את אזור המחאה. בהודעת תנועת 'קריים מיניסטר' נאמר כי שוטר סמוי עצר כעת בבלפור את הפעיל סדי בן שטרית. לטענתם, בן שטרית ומספר מפגינים דרשו מפעיל ימין שהגיע להפגנה לעזוב את המקום. "שוטר סמוי שנכח במקום עצר את בן שטרית ללא כל סיבה", נמסר.

מקריים מיניסטר נמסר בעקבות המעצר: "עסקים כרגיל במשטרת ירושלים שממשיכה להתעמר במפגינים ולצוד את ראשי המחאה. דורון ידיד הפך את השוטרים שלו לעבריינים בשירות נאשם בפלילים, עוד דוגמא לתהליכים המסוכנים שמוביל נתניהו. אנחנו נחושים להציל את ישראל מידי הנאשם ולא נירתע לא מההסתה שלו ושל תומכיו, ולא מדורון ידיד והמיליציה שלו."

כזכור, בשבוע שעבר התעוררה סערה בעקבות תיעוד של בן שטרית משווה במהלך מחאה את ראש הממשלה לצורר הנאצי אדולף היטלר. התיעוד גרר תגובות סוערות מכל קצוות הקשת הפוליטית. נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה את הדברים ואמר: "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת ואני מגנה אותה בכל תוקף".

יושב ראש מפלגת כחול לבן פרסם אף הוא הבור הודעת גינוי, ובחשבון הטוויטר שלו כתב גנץ: "אני מגנה בתוקף את ההשוואה הבזויה שנעשתה בין נתניהו לצורר אדולף היטלר. אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".

בהמשך, סירב בן שטרית להתנצל על דבריו. בשיחה עם 'חדשות 13' אמר: "אני בן אדם פרטי שמדבר את מה שכואב לי. יש לי ילד בן שמונה וזה מה שמעניין אותי, אני לא מוכן שהוא יחיה בדיקטטורה. מה שהיטלר עשה בגרמניה בשנות ה-30, ביבי עושה פה עכשיו".

קריים מיניסטר בלפור עצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד