י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משא ומתן תקוע

מדינת ישראל התעכבה ותקבל את החיסון אחרי כולם

נחשף כי ההסכם בין ישראל חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, שייצרה את החיסון לקורונה בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד היה תקוע זמן רב ולפיכך ישראל תקבל את החיסונים בעיכוב ניכר ממדינות אחרות

מדינת ישראל התעכבה ותקבל את החיסון אחרי כולם
אילוסטרציה צילום: Unsplash

מוקדם יותר הערב פרסמנו כי ישראל חתמה הסכם עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, שייצרה את החיסון לקורונה בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד. על פי ההסכם, החברה תספק לישראל כ-10 מיליון מנות חיסון נגד הנגיף, שישמשו כ-5 מיליון אזרחים.

בערוץ 12 חושפים הערב שהמשא ומתן עם החברה נמשך חודשים ארוכים, והיה תקוע עד ממש לאחרונה, מה שאומר שצפוי עיכוב בקבלת חיסונים אלה בארץ.

על פי הדיווח, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וכל מדינות האיחוד האירופי כבר חתמו על הסכם אספקה עם החברה הבריטית. רק בשבוע האחרון התעוררו בישראל בעקבות מידע שהגיע לפיו החברה צפויה לספק בקרוב תוצאות מעולות לניסוי, ומאחר שמועד החתימה משפיע על מועד אספקת החיסונים – ההערכה היא שישראל תקבל את החיסונים בזמן מאוחר יותר, רק לאחר אותן מדינות שהקדימו אותה. 

בתוך כך, המכון הביולוגי בנס ציונה מדווח כי עד הקיץ החיסון הישראלי יהיה מוכן לשימוש. במכון בונים כעת מתקן שיוכל לייצר בשלב הראשוני 15 מיליון מנות חיסון נוספות

 

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד