י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החיסון ירכש וישאר במחסנים?

גורם בכיר במשרד הבריאות: החיסון הרוסי לא יחולק לישראלים. "לא נסכן אותם"

למרות שככל הנראה מדינת ישראל תרכוש את החיסון הרוסי וזאת כפי שמוסבר "משיקולים מדיניים" החיסון עצמו לא יחולק לציבור בישראל. טרם פורסמה הודעה רשמית בנושא ממשרד הבריאות

גורם בכיר במשרד הבריאות: החיסון הרוסי לא יחולק לישראלים. "לא נסכן אותם"
נתניהו ופוטין צילום: קובי גדעון /לע"מ

חיבוק דב לדוב הרוסי: למרות שמדינת ישראל תרכוש ככל הנראה את החיסון הרוסי, בנוסף לחיסונים שנרכשים על ידה משלוש החברות הגדולות בעולם, אך החיסון לא יחולק לישראלים. בכיר במשרד הבריאות אמר היום כי "לא ניתן את החיסון לאזרחי ישראל ולא נחסן אותם".

כזכור, כבר באמצע חודש אוגוסט הכריזה רוסיה כי התחילה בייצור המוני של חיסון מקומי לקורונה. החיסון שזכה לשם ספוטניק 5, הוכח לדברי נשיא רוסיה פוטין כיעיל ולפי הודעת הקרמלין הוא הוכח כיעיל ב-92% לאחר שנבדק על 16 אלף נבדקים ואף אחד מהם, כך על פי הרוסים, לא סבל מתופעות לוואי משמעותיות.

מיד עם ההודעה על החיסון הודיע הפרופ' זאב רוטשטיין מנכ"ל 'הדסה', כי על אף הסקפטיות שנרשמה בעולם לגבי יעילות החיסון הוא סבור שהחיסון אכן יעיל. עם זאת, בעולם החיסון לא זוכה להתייחסות, וזאת בשל חוסר השקיפות שבו נעשה ייצורו.

עם זאת, בשבוע האחרון דווח כי גם בישראל בוחנים אפשרות לרכוש אותו. הסיבה היא לאו דווקא בריאותית אלא יותר מדינית. היחסים עם רוסיה הם בעלי חשיבות וראש הממשלה נתניהו מאמין שהוא צריך לגלות עניין בחיסון הרוסי, וזאת על אף שמומחים בכל העולם סבורים שלא ניתן להעמידו בשורה אחת עם החיסונים המיוצרים בידי החברות בארה"ב ובלונדון. 

אך גם אם החיסון ירכש, סביר להניח שהוא ישאר במחסנים ולא ינתן לציבור. כך לפי דיווח שפורסם היום בשמו של בכיר במשרד הבריאות שאמנם לא צוטט בשמו אך אמר כי  "לא ניתן את החיסון לאזרחי ישראל". לדבריו, על אף שהחיסון ירכש משיקולים מדיניים, חשובים ככל שיהיו, אך הם לא ינתנו לציבור וזאת מחשש לסכנה. "לא נסכן אותם", אמר.

הודעה רשמית בעניין ממשרד הבריאות לא פורסמה. 

רוסיה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד