י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כבד את "קדושת התהליך"

עימות בין טראמפ לבכירה במפלגתו: "תודה בהפסד ולך הביתה"

בכירה רפובליקנית במסר לטראמפ: "תכבד את קדושת תהליך הבחירות שלנו ותודה בהפסד אם לא הצלחת להוכיח הונאת מצביעים" • טראמפ הגיב לה: "את פשוט לא מרוצה מכך שאני מחזיר את הכוחות הביתה לאן שהם שייכים"

עימות בין טראמפ לבכירה במפלגתו: "תודה בהפסד ולך הביתה"
ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ליז צ'ייני חברת המפלגה הרפובליקנית, המכהנת כנציגת ויומינג בבית הנבחרים של ארצות הברית דורשת מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בהפסדו, אם הוא לא יכול להוכיח זיופים.

צ'ייני, הצטרפה למספר הולך וגדל של רפובליקנים הלוחצים על הנשיא טראמפ להודות כי הפסיד בבחירות לג'ו ביידן, כאשר בינתיים הקמפיין שלו ממשיך במאבק כדי להוכיח הונאת מצביעים.

יו"ר הוועידה הרפובליקנית דחקה בטראמפ לכבד את "קדושת תהליך הבחירות שלנו" אם הוא אינו מסוגל לספק ראיות המבססות את טענותיו על הונאת בחירות. "אמריקה נשלטת על ידי שלטון החוק, הנשיא ועורכי דינו טענו טענות על התנהלות פלילית והונאות, שלטענתם עלולים להשפיע על תוצאות הבחירות" אמרה צ'ייני.

"אם יש להם ראיות אמיתיות לכך, הם מחויבים להציג אותם מייד בבית המשפט ולעם האמריקני, אם הנשיא אינו יכול להוכיח טענות אלה או להוכיח כי הוא יכול לשנות את תוצאת הבחירות, עליו למלא את שבועתו לשמר ולהגן על חוקת ארצות הברית על ידי כיבוד קדושת תהליך הבחירות שלנו".

טראמפ הגיב לצ'ייני בציוץ וכתב: "סליחה ליז, לא יכול לקבל את תוצאות הבחירות עם מאות אלפי הצבעות מהונאה שמספיקה כדי להפוך את הבחירות בקלות, את פשוט לא מרוצה מכך שאני מחזיר את הכוחות הביתה לאן שהם שייכים". טראמפ התכוון לחיילים שהוא מחזיר מאירופה ומהמזרח התיכון.

מאז שביידן הוכרז כמנצח לפני שבועיים, טראמפ פתח במסע תביעות כדי למנוע ממדינות לאשר את קולותיהן. עד כה, הניסיונות נכשלו בבתי משפט בג'ורג'יה, מישיגן ואריזונה. כדי שלטראמפ תהיה תקווה להישאר בבית הלבן, הוא צריך להפוך את ההובלה של ביידן עם 81,000 קולות בפנסילבניה. המדינה אמורה להתחיל לאשר את תוצאותיה ביום שני.

"זה אמור לשים את המסמר בארון הקבורה בכל הניסיונות של הנשיא טראמפ להשתמש בבתי המשפט הפדרליים כדי לשכתב את תוצאות הבחירות ב-2020", כך אמרה קריסטן קלארק, נשיאת ועדת עורכי הדין לזכויות האזרח.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד