י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הימניים מפתיעים

מעניין: 27% ממצביעי הליכוד מעוניינים בראש ממשלה מבחוץ

מסקר מיוחד שהזמינה קרן פילנתרופית מחו"ל ונערך בקרב המצביעים לגוש הימין, כולל המפלגות החרדיות וישראל ביתנו בבחירות מרץ 2020, עולה כי מבין המועמדים מחוץ לשורות הליכוד זוכה נפתלי בנט לתמיכה הגבוהה ביותר

מעניין: 27% ממצביעי הליכוד מעוניינים בראש ממשלה מבחוץ
בנימין נתניהו ונפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרן פילנתרופית מחו"ל הזמינה אצל הפרופ' קמיל פוקס סקר מיוחד שנערך בקרב המצביעים לגוש הימין, כולל המפלגות החרדיות וישראל ביתנו בבחירות מרץ 2020, בסקר התמקד פוקס בשאלת זהות ומידת ההתאמה לתפקיד של יורשו העתידי של בנימין נתניהו. תוצאות הסקר פורסמו בערוץ 7.

לגבי השאלה, האם מחליפו של נתניהו אמור להגיע מתוך שורות הליכוד? בפילוח התשובות של כלל מצביעי הימין אין הכרעה, 35% מהנשאלים סבורים כי הוא צריך לבוא מתוך שורות הליכוד. ו-31% חושבים כי המועמד צריך לבוא ממפלגה אחרית שאינה מפלגת השלטון הנוכחי.

מפילוח נתוני ההצבעה עולה התמונה הברורה מאליה, בקרב מצביעי ישראל ביתנו, ישנה כמובן העדפה של 39% שהמועמד יהיה מחוץ לליכוד, המפתיע הוא 24% הסבורים למרות שהם מצביעי מפלגת ישראל ביתנו המועמד לראשות הממשלה צריך להיות משורות הליכוד.

בקרב מצביעי הליכוד הנתונים זהים, רק בהיפוך, 37% מעדיפים שמחליפו של נתניהו יבוא משורות הליכוד, כאשר הנתון המפתיע הוא 27% מהנשאלים, שהצהירו כי הם מצביעי מפלגת הליכוד ומעדיפים שהמועמד הבא לא יהיה מתוך שורות הליכוד.

על פי נתוני כלל הנשאלים בסקר, אלו הם המועמדים לרשת את נתניהו מתוך שורות הליכוד: גדעון סער – 31%, ניר ברקת – 22%, והשרים ישראל כץ וצחי הנגבי קבלו כל אחד פחות מ 5% מהמשיבים.

מבין המועמדים מחוץ לליכוד זוכה נפתלי בנט לתמיכה הגבוהה ביותר, בפער בולט ובמקום השני נמצא אביגדור ליברמן עם 8% תמיכה בלבד. בקרב מצביעי ימינה בנט מככב עם 85% תמיכה, בעוד בקרב ישראל ביתנו התמיכה בליברמן אמנם גבוהה יותר מאשר בכלל המדגם 22%, אך עדיין נמוכה יותר מהתמיכה לה זוכה בנט כמועמד לראשות הממשלה מחוץ לליכוד בקרב מצביעי המפלגה עם 29%. בקרב מצביעי הליכוד זוכה בנט לתמיכה של 50%, בדומה לכלל המדגם, אך ליברמן זוכה לתמיכה של 5%, פחותה אף מזו שלה זוכה גבי אשכנזי המקבל 7% תמיכה.

הנשאלים התבקשו לענות גם על השאלה: האם אתה מסכים שנתניהו הוא האחראי הישיר למשבר האמון בין הממשלה לאזרחים?"

13% מהנשאלים השיבו: "אני מסכים שנתניהו הוא האחראי". 44% נוספים השיבו "נתניהו הוא האחראי, אבל הוא לא היחיד". 39% הכחישו וטענו "אני לא מסכים שנתניהו האחראי".

בפילוח תוצאות מצביעי הליכוד החלוקה ברורה יותר, 46% הכחישו את אחריותו של נתניהו, 44% רואים בנתניהו אחראי יחד עם נוספים. ורק 5% מודים כי נתניהו הוא האחראי היחיד במצב.

לסיכום: 57% ממצביעי הימין הזדהו עם האמירה שנתניהו אחראי לחוד או ביחד עם אחרים.

עורכי הסקר מציינים כי התשאול בנערך בין ה-8.11.2020 ובין ה- 11.11.2020, כשהמדגם כולל 613 נשאלים ונערך בקרב מצביעי כלל הגושים המרכיבים את גוש הימין: הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה, עורכי הסקר הכניסו גם את מצביעי מפלגת ישראל ביתנו לגוש הימין.

עוד מציינים עורכי הסקר כי הדגימה נערכה בפילוח מדוקדק של שיעורי ההצבעה למפלגות האלה, בדגימה נפרדת עבור כל מפלגה. ובתיאום עם מזמיני הסקר.

יצויין כי במדגם הועלה במקצת השיעור של מצביעי ימינה על חשבון השיעור של מצביעי יהדות התורה.

סקר מנדטים קמיל פוקס נפתלי בנט בנימין נתניהו בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד