כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פירות השלום

אחרי הפוליטיקה: הג'וב החדש של משה כחלון

האיש והחיוך הצנוע מגבעת אולגה כובש עוד ועוד פסגות. השר לשעבר משה כחלון לא ממתין, פורץ קדימה, ופוצח בקריירה חדשה ומפתיעה: קרן השקעות בשיתוף עם בכירי בית המלוכה באיחוד האמירויות • תהיו כחלונים

אחרי הפוליטיקה: הג'וב החדש של משה כחלון
משה כחלון צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לא ברור אם כשראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז מעל כל במה אפשרית, כי 'הסכמי אברהם' שנחתמו עם איחוד האמירויות הם קודם כל שלום כלכלי. לא ברור האם נתניהו חשב שדווקא שותפו ויריבו הפוליטי (תלוי באיזה תקופה תתמקדו) השר לשעבר משה כחלון יהיה מהראשונים שיקפצו על שוק הסחר המתפרץ בין ישראל ואיחוד האמירויות, ויקים קרן השקעות בשיתוף בכירים בבית המלוכה.

משה כחלון שישב בעבר בצמתים המרכזיים של הכלכלה בישראל, הן כשר האוצר, הן כשר הכלכלה והתעשייה, ועוד תפקידים רבים ומגוונים בצמרת מדינת ישראל. פוצח בימים אלו בקריירה חדשה, לאחר חתימת 'הסכם אברהם' שנחתם בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות. על פי הדיווח של קרן מרציאנו בחדשות 12, כחלון הקים קרן השקעות, בשיתוף עם בכירים מבית המלוכה באמירויות.

עוד דווח כי הקרן תגייס כספים מקרן הפנסיה הגדולה הגדולה באמירויות במקביל לגיוס כספים מגופים מוסדיים בארץ, כאשר ההשקעות תהיינה גם בישראל וגם באיחוד, בדגש על השקעות בתחומי הטכנולוגיה.

יצוין, כי ענקית ההשקעות 'קבוצת מנורה מבטחים' כבר נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קרן ההשקעות שמריץ השר לשעבר כחלון יחד עם הבכירים באיחוד.

כזכור, משה כחלון צמח בשורות הליכוד, ואף זכה שיוטבע על שמו הביטוי "תהיו כחלונים", אמירה הבאה לבטא את הצלחתו המסחררת והעקבית. במהלך שנותיו בליכוד יצא כחלון לפסק זמן מהחיים הפוליטיים לאחר חזרתו לזירה הפוליטית, יצא כחלון לדרך עצמאית והקים את מפלגת 'כולנו' שהתמזגה מאוחר יותר חזרה עם מפלגת הליכוד. לקראת הבחירות לכנסת ה-23 הודיע כחלון על פרישתו הסופית מהחיים הפוליטיים, כעת הוא קוצר את פירות השלום שהביא שותפו ויריבו הפוליטי.

משה כחלון קרן השקעות איחוד האמירויות הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד