ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דוהרים לקלפיות

סקר מיוחד: מהו מועד הבחירות המועדף עליכם

בצל הדיבורים על כך שהבחירות כבר עומדות בפתח, פורסם הערב סקר מיוחד, שבדק מהו מועד הבחירות המועדף עליכם, והאם תצביעו שוב למפלגה שגנץ ולפיד יובילו אותה יחד

סקר מיוחד: מהו מועד הבחירות המועדף עליכם
הצבעה בקלפי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

הרוחות במערכת הפוליטית סוערות. היום (שני) הודיע שר הפנים אריה דרעי כי לאור ההתנהגות של יושב ראש מפלגת כחול לבן שר הביטחון וראש הממלשה החליפי בני גנץ, הוא אינו רואה עוד טעם להמשיך בשותפות. ובמילים אחרות, דרעי הסיר את הערבות שנתן לבני גנץ כי ההסכם עם נתניהו יושלם. במקביל, החריקות בין הליכוד לכחול לבן הופכות לתכופות ולקולניות יותר, ובעקבות הרצון של הליכוד לעצור את נסיקתו של נפתלי בנט עם מפלגת ימינה בסקרים, מכל אלו עולה תמונה של הליכה לבחירות ובקרוב.

ברקע כל זאת, פורסם הערב סקר ב'חדשות 12' שנערך על ידי חברת 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, בו נשאלו המשיבים, מהו מועד הבחירות המועדף אליכם.

רוב המשיבים, 52% מהם, השיבו כי הם מעדיפים לצאת כמה שיותר מהר לבחירות, ולסיים את סאגת הממשלה הפריטטית, 27% מהנשאלים לא מעוניינים לצאת לבחירות כל כך מהר, ומעדיפים שהממשלה תשרוד כמה שיותר זמן. ו-10% מהנשאלים מעדיפים את הבחירות בתחילת הקיץ.

עוד שאלו ב'דיירקט פולס' את הנסקרים שהצביעו בעבר למפלגת כחול לבן: באם יתרחש מפץ פוליטי כלשהו וגנץ ולפיד יחזרו שוב להוביל יחד מפלגה, האם תצביעו לה?

בשאלה זו חילקו עורכי הסקר את התשובות למצביעי כחול לבן ואלו שאינם. בקרב חברי מפלגת כחול לבן, 53% השיבו כי הם הצביעו בעבר והם יצביעו שוב בעתיד באם תהיה רשימה שכזו. ו-35% הצהירו כי למרות שהצביעו בעבר לרשימה שכזו הם לא יצביעו לאיחוד שכזה שוב.

בקרב שאר המצביעים בבחירות האחרונות לרשימתם של גנץ ולפיד התשובה הייתה פחות 'חד-משמעית', 18.6% הצהירו כי הם יצביעו שוב לאיחוד שכזה, מול 14% שהצהירו כי למרות הצבעתם הקודמת, הם לא יתנו שוב את הקול לאיחוד שכזה.

ב'דיירקט פולס' מציינים כי בסקר שנערך אתמול השתתפו 648 משיבים, כאשר טעות הדגימה עומדת על כ-4.3%.

יצוין כי מחר יצעדו תושבי תל מונד לקלפיות להצביע על זהות רש המועצה, כאשר במשרד הפנים יצרו מתווה מיוחד על מנת לאפשר לכלל התושבים, גם אלו החולים בנגיף הקורונה, והמבודדים, לממש את זכותם הדמוקרטית. האם מדובר בפיילוט מיוחד הנבחן מחר על מנת להעתיק את המודל למקרה של יציאה לבחירות כלל ארציות? ימים יגידו...

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד בחירות סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד