ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דיירים נאלצו לקפוץ

שריפת ענק בשכונה החרדית: ילדים חולצו, עשרות טופלו • תיעוד

דרמה בשכונה החרדית בירושלים: במשך שעות פעלו הלילה כוחות כיבוי האש בשריפה שפרצה בחניון הממוקם תחת שורת בניינים ברחוב סורוצקין בבירה | מספר רב של אזרחים, פעוטות ומבוגרים נלכדו בבניין הבוער וחולצו ע"י כוחות ההצלה | עשרות תושבים נזקקו לטיפול רפואי

  שריפת ענק בשכונה החרדית: ילדים חולצו, עשרות טופלו  •  תיעוד
השריפה בי-ם צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שריפת ענק פרצה הלילה במחסן הנמצא בחניון בנין מגורים ברחוב סורוצקין בירושלים. במשך שעות ארוכות פעלו כוחות כיבוי והצלה לחלץ את עשרות המשפחות שנלכדו בבניין, ובבניינים סמוכים כתוצאה מהאש ומהעשן הכבד. לפחות 30 בני אדם ששאפו עשן נזקקו לטיפול רפואי.

מספר נפגעים פונו לבתי החולים, ארבעה מתוכם למרכז הרפואי שערי צדק לאחר ששאפו עשן, אחד מהם במצב בינוני. בנוסף, אם ובתה בת ה-14 פונו לבית החולים הדסה במצב קל. חלק מהדיירים ניסו לקפוץ מהחלונות מחשש שייפגעו מהאש. אחד מהם נפצע באורח קל.

מכבאות והצלה נמסר כי 12 צוותי כיבוי וחילוץ מתחנות ירושלים פעלו בשריפה גדולה שפרצה בקומות התחתונות של קומפלקס בניינים ברחוב סורוצקין בשכונת רוממה, משם האש התפשטה למספר רכבים, מחסנים ודירות. כתוצאה מהאש החזקה והעשן הרב שנפלט מהשריפה, נלכדו בבניינים עשרות משפחות.

תיעוד מהשריפה בירושלים: כבאים מחלצים ילדים מהבניין הבוער

בתום שעות ארוכות הצליחו לוחמי האש להשתלט על האש. סגן טפסר אלי אדרי מפקד תחנת 'האומה' שפיקד על הכוחות באירוע מסר מוקדם יותר: "החל מהשעה 4 בבוקר לערך, אנחנו פועלים באירוע מורכב של שריפה גדולה מאוד שפרצה בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ובעקבות כך, מספר רב של אזרחים עם תינוקות קטנים, ילדים ומבוגרים נלכדו בדירותיהם ע"י האש והעשן הכבדים שאפפו את הבניינים"

"כתוצאה מהאש החזקה", הוא הוסיף, "עלו בלהבות מספר רב של רכבים ובנוסף, עוד מחסנים וכמה דירות נפגעו. כרגע המאמץ העיקרי שלנו הוא לחלץ את כל הלכודים ולמנוע את פגיעת האש והעשן בכל הבניינים. לשם כך, לוחמי האש בחירוף נפש ואומץ רב, נכנסים אל תוך האש והעשן הכבד ומחלצים בזו אחר זו משפחות שנלכדו בבניינים במקביל לכיבוי השריפה".

"מדובר בקומפלקס בניינים שבו מתגוררות משפחות מרובות ילדים", סיפר חובש בכיר במד"א דובי ציינוירט, "הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים ניידות טיפול נמרץ, חובשים על אופנועי מד"א וכונני מד"א. כשהגענו, ראינו עשן סמיך יוצא מהבניינים ושריפה פעילה בחניית הבניין, אנשים עמדו בחלונות במרפסות ועל הגג וסימנו לנו, כוחות הכבוי החלו לכבות את האש ולחלץ את הדיירים הלכודים, גבר כבן 30 קפץ מהקומה הראשונה ונחבל באורח קל, כ-30 מהדיירים שחולצו הגיעו אלינו וקיבלו טיפול רפואי".

השריפה בחניון\\תיעוד מבצעי מד"א

שריפה רחוב סורוצקין כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד