י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנשים חיים בפחד"

סינגפור: הפגין עם שלט למשך שניות בודדות והואשם

פעיל למען זכויות אזרח שהפגין לבדו בסינגפור, עם שלט מקרטון ועליו ציור של 'סמיילי', מואשם ב'התאספות בלתי חוקית'. בנוסף הוא הואשם גם בעבירה על חוק הסדר הציבורי בשל הפגנה מחוץ לבית משפט ב-2018, כך על פי התקשורת הארצית

סינגפור: הפגין עם שלט למשך שניות בודדות והואשם
וואם מפגין צילום: מתוך הטוויטר שלו

ג'ולובן וואם, פעיל למען זכויות אזרח שהפגין לבדו בסינגפור, כשבידיו שלט מקרטון ועליו ציור של 'סמיילי', מואשם ב'התאספות בלתי חוקית'.

מחאתו של וואם, התקיימה בחודש מרץ האחרון. הוא סיפר כי החזיק את השלט בסמוך לתחנת משטרה למשך שניות בודדות בלבד על מנת להצטלם איתו במקום. ומחאתו נועדה להביע תמיכה בשני פעילי אקלים שנחקרו על ידי המשטרה בגלל מחאה דומה.

בנוסף למחאה במרץ, הוא הואשם אתמול (שני) גם בעבירה על חוק הסדר הציבורי בשל הפגנה מחוץ לבית משפט ב-2018, כך על פי התקשורת הארצית.

בהפגנה מול בית המשפט, הוא החזיק שלט הקורא לביטול אישומים פליליים נגד עורך וכתב באתר חדשות, לאחר שפרסמו מכתב שטען לשחיתות שלטונית. בשני המקרים ההפגנות נמשכו שניות בודדות בלבד, רק כדי להצטלם ולהעלות את התמונות לרשתות החברתיות, כך לדבריו.

"אנשים נוטים לראות בסינגפור מדינה מתקדמת, מודרנית ומפותחת. זה נכון מבחינת תשתיות, אבל זו מדינה שבה הרבה אנשים חיים גם בפחד", אמר וואם.

הוא הוסיף כי אנשים מפחדים לעתים קרובות "לדבר ולהגיד מה הם חושבים על המצב הפוליטי במדינה". אם יורשע, הוא עלול להיקנס בסכום של עד 3,700 דולר על כל אחת מהעבירות.

סינגפור הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד