ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפרקליטות לא התנגדה

משפטו של ראש הממשלה נדחה שוב: "פגמים שנפלו באופן לא מקרי"

ביהמ"ש המחוזי בירושלים קיבל את בקשת פרקליטי נתניהו לתקן את כתב האישום ולאור זאת השלבים הבאים במשפטו נדחו. גם הפרקליטות עצמה לא התנגדה לבקשתם של סנגוריו. בינתיים מרוויח עוד זמן ושקט בכדי להתמקד בהליכים הפוליטיים שמובילים לדברי הכל לבחירות

משפטו של ראש הממשלה נדחה שוב: "פגמים שנפלו באופן לא מקרי"
ראש הממשלה באולם בית המשפט, בדיון הראשון צילום: עמית שאבי

בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הערב (שלישי) כי בקשתם של פרקליטי נתניהו לפני כשבועיים לקבל חומרי חקירה נוספים מהפרקליטות ולתקן את כתב האישום 'לנוכח פגמים קשים' שנפלו בו, התקבלה. ולאור זה השלבים הבאים במשפטו של נתניהו נדחו. יצוין כי גם הפרקליטות עצמה לא התנגדה לבקשתם של סנגורי נתניהו.

אישור הבקשה של פרקליטי נתניהו דוחה את הדיון בשלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה, שהיה אמור להתקיים בינואר, לחודש פברואר.

בנוסף קיבל בית המשפט המחוזי גם את הבקשה לדחות את מועד תגובתם של פרקליטי נתניהו לכתב האישום, לתאריך ה-13.1. לאחר שהמועד היה כבר ביום ראשון הקרוב. למעמד זה יגיעו כלל הנאשמים ובהם גם נתניהו עצמו לבית המשפט.

כזכור עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד דרשו לתקן את כתב האישום נגד נתניהו, כאשר לטענתם בכתב האישום מעורבבים ראש הממשלה ומשפחתו כנאשם אחד, כאשר על פי החוק האשם צריך להיות על אדם אחד "כתב האישום המציא אישיות משפטית חדשה ששמה נתניהו ובני משפחתו או נתניהו ורעייתו. כתב האישום מתייחס לראש הממשלה ובני ביתו כאילו מדובר באדם אחד" עוד הוסיפו עורכי הדין "חומר הראיות משרטט תמונה ברורה של הפרדה והבחנה בין ראש הממשלה, רעייתו ובנו".

גם בתיק 1000 מצאו עורכי הדין את אותה הבעיה בכתב אישום אשר "יוצר הלחמה מלאכותית בין פעולות של המבקש ופעולות של רעייתו בכל הנוגע לקבלת המתנות". וזאת בנוסף לטענה כי בכתב האישום לא מופיעים בפירוט מלא כל טובות ההנאה שהפרקליטות טוענת כי נתניהו ובני משפחתו קיבלו. "האופן השיטתי שבו נוסח כתב האישום מוביל למסקנה כי מדובר בפגמים שנפלו בכתב האישום באופן לא מקרי" כתבו עורכי הדין בפנייתם.

הפרקליטות הגיבה הערב לטענות הסנגורים "חלק מטובות ההנאה נלקחו על ידי בני משפחתו של מר נתניהו. הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות, תיאור מעורבותם של בני משפחתו באירועים שבכתב האישום הוא חיוני לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום, ולצורך הבנת האשמה המיוחסת למר נתניהו עצמו", ולמרות התגובה המתכחשת ביסודה לטענות, כאמור הפרקליטות לא התנגדה לקבל את טענות פרקליטי נתניהו ולאשר בכך את דחיית משפטו של ראש הממשלה.

כזכור לפני כחצי שנה התרחש מעמד היסטורי בבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר בנימין נתניהו קבע תקדים, שראש ממשלה מכהן מגיע למצב משפטי שכזה בו הוא נאלץ לשבת על ספסל הנאשמים בפני הרכב השופטים. 

בית משפט בנימין נתניהו פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד