ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ברקע ועדת הבדיקה לצוללות

סקרים: ממשלת נתניהו עם 68 או ממשלת 61 בראשות בנט-לפיד

ברקע הקמת ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות, מתפרסמים הערב סקרים עם נתונים מפתיעים. על פי הנתונים, איזנקוט וחולדאי צריכים לחשב מסלול האם ההרפתקה משתלמת | קיימת אופציה לממשלת 61 ללא נתניהו והחרדים | וגם, למרות ש-60% לא מרוצים מתפקודו, נתניהו מוביל

סקרים: ממשלת נתניהו עם 68 או ממשלת 61 בראשות בנט-לפיד
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

הרוחות במערכת הפוליטית סוערות, וההערכות הן שהבחירות קרובות מתמיד, לאור ההערכות הללו הובאו הסוקרים חזרה לאולפני הטלוויזיה. הערב (שלישי) נערכו סקרים ב'חדשות 13' ובחדשות 'כאן 11'. 

לפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', כך היתה נראית מפת המנדטים והגושים אילו הבחירות היו נערכות היום:

הליכוד היתה זוכה ב-27 מנדטים, ימינה ב-23, יש עתיד ב-20, הרשימה המשותפת ב-12, כחול לבן ב-10 מנדטים, ישראל ביתנו ב-8, ש"ס ב-7, יהדות התורה ב-7 ומרץ ב-6 מנדטים.

חלוקת הגושים לפי סקר 'חדשות 13' גוש הימין-חרדים עם רוב של 64 מושבים בכנסת, לעומת גוש השמאל-ערבים זוכה ל-48 מושבים. ויש את ליברמן שלא נספר באף לא אחד מהגושים עם 8 מושבים.

עוד עולה מנתוני הסקר, כי תיתכן אופציה לממשלה של 61 מנדטים, ללא נתניהו והחרדים. כשההרכב יהיה: בנט (23), לפיד (20), גנץ (10) וליברמן (8), ס"ה 61.

משתתפי הסקר התבקשו לענות גם על השאלה, "מי האחראי להליכה המוקדמת לבחירות?". 44% מהנשאלים תולים את האשמה בנתניהו, רק 16% מאשימים את גנץ, מול 31% הסבורים כי שניהם אשמים במידה שווה.

עוד עולה מהסקר כי 56% מהנשאלים אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו בניהול משבר הקורונה, מול 23% ו-14% שענו כי הם די מרוצים או מרוצים - בהתאמה. למרות זאת בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה. נתניהו מוביל עם 32% מהנשאלים, בנט אחריו עם 21%. יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסתפק ב-15%, מיד אחריו ראש הממשלה החליפי בני גנץ, עם 12 אחוזי תמיכה בלבד.

גם בתאגיד השידור הציבורי 'כאן 11' פרסמו הערב סקר מיוחד. כאשר בנוסף לשאלת המנדטים והגושים, בדקו הסוקרים גם את שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, ומידת שביעות הרצון מתפקודו של נתניהו.

על פי הסקר של 'כאן 11', כך תראה מפת המנדטים לו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד עם 31 מנדטים, ימינה עם 21, יש עתיד - 17, הרשימה המשותפת - 11, ישראל ביתנו - 9, ש"ס - 9 כחול לבן - 9, יהדות התורה - 7, מרץ - 6. ס"ה 120 מנדטים.

חלוקת הגושים לפי סקר זה: גוש הימין-חרדים עם 68, גוש השמאל–ערבים - 43, גוש ליברמן – 9.

יצוין כי על פי נתוני הסקר, באם הרמטכ"ל בדימוס גדי אייזנקוט יעמוד בראשות מפלגה, הוא יקבל רק 4 מנדטים. 2 מנדטים הוא לוקח מהליכוד שירד ל-29 מנדטים, מנדט 1 הוא לוקח מיאיר לפיד, ומנדט אחד מ'ישראל ביתנו'.

עוד עולה מסקר שנערך עבור 'כאן 11' כי 60% מהנשאלים אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו בניהול משבר הקורונה, למרות זאת בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה. נתניהו מוביל בפער ניכר עם 36% מהנשאלים, בנט אחריו עם 19%. ראש הממשלה החליפי בני גנץ, מסתפק ב-6% בלבד, את המקום האחרון חולק גנץ עם רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב שהצהיר לא אחת על כוונתו לעבור מהזירה המונציפאלית לזו הארצית.

בשני הסקרים, מפלגות העבודה, עוצמה יהודית, הבית היהודי וגשר, אינן עוברות את אחוז החסימה.

חדשות 13 כאן 11 סקר מנדטים קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד