ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החקירה בעיצומה

האסון בנגב: פורסמו שמותיהם של ההרוגים בהתרסקות

במקביל לחקירה האינטנסיבית שמבצע חיל האוויר במטרה להבין מה הוביל להתרסקות המטוס הקל בנגב, ולמותם של מדריך טיס וחניך בקורס חיל האוויר, צה"ל מתיר הערב לפרסם את שמותיהם ותמונתם של ההרוגים בתאונה הטראגית

האסון בנגב: פורסמו שמותיהם של ההרוגים בהתרסקות
ההרוגים בהתרסקות המטוס צילום: גובר צה"ל

צה"ל התיר הערב (שלישי) לפרסם את ההרוגים בהתרסקות המטוס הבוקר סמוך למשמר הנגב בדרום הארץ. במקביל, חיל האוויר ממשיך לתחקר את האירוע, במטרה להבין מה הוביל להתרסקות המטוס. למרות שחקירת תאונות מסוג אלו, עורכות שבועות ואף חודשים ארוכים, הערכות ראשוניות מעלות אפשרות כי המטוס התרסק כתוצאה מתקלה בהגאים, בעקבות שבר במבנה המטוס.

ההרוגים בתאונה הטראגית, כך הותר הערב לפרסום, הם רב-סרן במיל' אִיתַי זַיְידֵן ז"ל, בן 42, מדריך בבית הספר לטיסה ותושב קיבוץ שובל. ההרוג השני של פרח הטיס, רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל, בן 19, מראשון לציון. רב-טוראי בֶּן-בָּסָה ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", נמסר בהודעת הצבא.

רב-סרן במיל' אִיתַי זַיְידֵן ז"ל.

מוקדם יותר התיר צה"ל לפרסום, כי שני ההורגים בהתרסקות המטוס הבוקר הם טייס חיל האוויר, קצין במילואים בדרגת רב סרן, יחד עם צעיר בקורס טיס שהיה במהלך אימון. מדובר במטוס אימונים מסוג סנונית איתו משתמשים בקורסי טיס של צה"ל הודעות על מותם הטראגי נמסרו למשפחתם.

התאונה התרחשה סמוך לשעה 11:00 בבוקר, זמן קצר לאחר שהמטוס הסנונית המריא מבסיס האימונים חיל האוויר סמוך למשמר הנגב. מפרטים ראשוניים עולה המטוס, מסיבה שטרם התבררה, נגע בקרקע וניתר בחזרה לאוויר - מה שגרם להתרסקותו.

בצה"ל חוקרים כעת מה הוביל להתרסקות המטוס ולמותם של השניים. האפשרויות שעולות הן, פגיעה בבעל חיים באוויר, טעות אנוש או תקלה טכנית במטוס. מדובר במטוס שנקלט בחיל האוויר בשנת 2002. בצה"ל לא יודעים להצביע על מקרה דומה שהתרחש עם מטוס זה.

רב-טוראי לִיהוּא בֶּן-בָּסָה ז"ל.

שני הלוחמים הועברו במסוקי חיל האוויר לבסיס צריפין, ומשם למכון לרפואה משפטית באבו כביר. ממד"א נמסר הבוקר כי בשעה 11:32 התקבל דיווח במוקד 101 על כלי טיס שהתרסק סמוך למשמר הנגב. חובשים ופראמדיקים של מד"א במקום דיווחו על 2 גברים מחוסרי הכרה במקום, שמותם נקבע אחרי ניסיונות הצלה ממושכים. 

יוסף אבו ג'עפר, חובש 'איחוד הצלה' שהגיע לזירה מסר: "מדובר בשני צעירים שנהרגו כתוצאה מהתרסקות מטוס קל. למרבה הצער נקבע מותם בזירת האירוע".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע.

כמו כן, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל האוויר החל מהיום.

התרסקות מטוס הרוגים חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד