ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נוסף על המשבר כלכלי

הזוי: ים המלח עלה על גדותיו ובתי המלון הוצפו

לא די בכך שענף המלונאות ספג מכה כלכלית קשה בעקבות נגיף הקורונה שהרחיק את האורחים, מסתבר שבימים האחרונים ספגו מלונות בסביבת ים המלח נזק נוסף שנגרם בעקבות הצפות

הזוי: ים המלח עלה על גדותיו ובתי המלון הוצפו
מלונות נופש. אילוסטרציה צילום: unsplash

החברה להגנת ים המלח (חל"י) ביקשה ממפעלי ים המלח להעלות את מפלס הים למקסימום המותר על מנת שיוכלו לבדוק את תקינות המערכת, וכתוצאה מכך הוצף האזור שבו נמצאים גם בתי מלון רבים.

על פי הדיווח באתר ynet, הפעולה החלה לפני כחודש בשל העובדה שבתי המלון היו סגורים עקב הקורונה. מסיבה שאינה ברורה עדיין היא המשיכה גם לאחר פתיחת בתי המלון וכתוצאה מכך הוצף האיזור ונגרם נזק לחלק מבתי המלון בהם המים הציפו את הלובי והכניסות.

גורם בענף המלונאות האשים בשיחה עם ynet כי "הם העלו את המפלס כדי להרוויח גרושים ופגעו קשות בחופי הים שמוצפים וגרמו לנזק חמור, ובתקופה מאוד קשה גם כך למלונאות".

שימי דניאל, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת ים המלח, אמר בתגובה כי "ביקשנו להעלות את המפלס לרום הסופי שלו, זה תהליך טכני, כדי לבדוק שהכול בסדר. כשזה יגיע בעוד שנתיים לרום הסופי, שלא יהיו לנו הפתעות. זה הדבר הכי טבעי בעולם. כל התכנון היה לעשות את זה בחלון הזמן שהם לא עובדים. לשמחתי ולשמחתם הם עובדים. אין פה שום דבר חריג. אין חריגה מהמפלס. מדובר בבעיה ויזואלית ונטפל בה".

לדבריו, "אמרנו בוא נבדוק שמה שעשינו נותן מענה למפלס הסופי. נבחן את זה בתנאי האמת. יש שתיים-שלוש נקודות. זה שולי לחלוטין. לא צריך לעשות מזה דרמה. גם הדברים שיש עכשיו לתקן זה דברים שוליים. זו מדרכה עם קצת מים והיא תטופל וסוכת מציל ומדרכות. זה הדבר הכי אחראי בעולם - לעשות טסט. כשבונים בית עושים מבחן הצפה. בשבוע הבא המפלס יירד".  

ממפעלי ים המלח נמסר בתגובה כי "החברה הממשלתית להגנת ים המלח (חל"י) ביצעה היום בדיקה, במסגרת היערכות תשתיותיה ומערכותיה בחופים לתקופת החורף. לצורך כך נתבקשו מפעלי ים המלח על ידי חל״י להעלות את מפלס המים. המהלך נעשה בתיאום כל הגורמים הרלוונטיים וע"פ כל האישורים". 

ים המלח הצפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד