י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קבע שיא חדש

בתום ספירת הקולות: יותר מ-80 ​​מיליון קולות לג'ו ביידן

עם תום ספירת הקולות מתברר כי הנשיא ה-46 של ארה"ב ביידן הציב שיא חדש בהיסטוריה האמריקאית כאשר גרף מעל 80 מיליון מצביעים. סקר שהתפרסם מציג תמיכה חזקה למדי בטראמפ לריצה נוספת בבחירות 2024

בתום ספירת הקולות: יותר מ-80 ​​מיליון קולות לג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ו ביידן, חצה אבן דרך היסטורית בכך שיותר מ-80 מיליון אמריקנים נתנו לו את קולם. יותר מכל מועמד אחר לנשיאות בהיסטוריה של ארה"ב.

ביידן בדרך לזכות ב-306 אלקטורים בבחירות, בעוד טראמפ יזכה ב-223 אלקטורים. 306 זהו מנין האלקטורים, אותו קיבל טראמפ בבחירות 2016, כשניצח את הילארי קלינטון הדמוקרטית.

ליתר דיוק, הנשיא הנבחר ביידן גרף 80,033,996 (51.0%) מצביעים, לעומת הנשיא היוצא, דונלד טראמפ שזכה ב-73,878,907 קולות (47.1%).

למרות שהוא מתחיל להניע את הליכי העברת הממשל לביידן, טראמפ שיתף סקר של האתר הימני 'ברייטברט', המוכיח לכאורה כי 79 אחוזים ממצביעי טראמפ סבורים כי הבחירות נגנבו באמצעות הצבעה בלתי חוקית והונאה. טראמפ כינה שוב ושוב את הבחירות כמזויפות, ואף אמר לפני יום הבחירות כי הזיופים יגיעו באמצעות פתקי דואר. מסקר שהתפרסם אמש (שלישי) בארצות הברית עולה כי 53% מהרפובליקנים יתמכו בטראמפ אם יתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בשנת 2024. סגנו מייק פנס מעפיל למקום השני עם 12% תמיכה.

יועצו של הנשיא ביידן, בוב באואר, לא התרשם מהטענות של טראמפ על זיופים, ואמר: "ברור לכולם מלבד דונלד טראמפ, רודי ג'וליאני וג'נה אליס שהבחירות האלה הסתיימו ושג'ו ביידן ניצח בוודאות". עם זאת, טראמפ לא האשים את ביידן אישית בזיופים.

בתוך כך, אתמול הכריז ביידן על מינויי בכירים בממשלתו. אנטוני בלינקן מונה לתפקיד שר החוץ ומזכיר המדינה, אלחנדרו מיורקס מונה לשר לביטחון המולדת, לינדה תומס גרינפילד מונתה לשגרירה ארה"ב באו"ם וג'ייק סאליבן מונה ליועץ לביטחון לאומי.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד