כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתכוננים לינואר

טראמפ חתם על אישור לתת לג'ו ביידן תדריך יומי סודי

ב-20 בינואר תתקיים השבעת המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב | תהליך החפיפה שהתעכב עקב סירובו העיקש של הנשיא היוצא טראמפ, התחיל להתקדם מעט | ביידן יתחיל לקבל את עדכוני המודיעין הסודיים מטראמפ

טראמפ חתם על אישור לתת לג'ו ביידן תדריך יומי סודי
הבית הלבן/ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבית הלבן אישר לנשיא הנבחר ג'ו ביידן להתחיל לקבל את דו"חות המודיעין היומיים של הנשיא, כך אמר גורם בממשל.

התסקיר היומי של הנשיא, מורכב מאוסף דו"חות מודיעין מסווגים וערוכים מדי יום בכדי למסור למנהיג ארה"ב את המידע העדכני ביותר בנושא האיומים הביטחוניים הגדולים ברחבי העולם.

זה סימן נוסף לכך שהנשיא דונלד טראמפ הפנים שהפסיד לביידן - וזה יום אחרי שהוא אמר לאנשיו לשתף פעולה עם הממשל הנכנס. כפי שפורסם, אתמול הודיע טראמפ כי ישתף פעולה עם משרד המינהל הממשלתי להעברת המידע בין צוותיו לבין אנשי ביידן

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מינהל השירותים הכלליים הודיע ביום שני כי הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הוא "הזוכה לכאורה" בבחירות ב-3 בנובמבר, והחל את המהלך של החלפת מידע ביו ממשלו טראמפ, ומאפשר לביידן לתאם עם הסוכנויות הפדרליות בנוגע לכל התוכניות שיחלו ב-20 בינואר אז יושבע ביידן לנשיא

טראמפ, שסירב לקבל את תוצאות הבחירות, אמר בציוץ כי הוא הורה לצוות שלו לשתף פעולה במעבר אך נשבע להמשיך במאבק, דבר שכנראה כבר לא יקרה.

המנהלת אמילי מרפי קיבלה את ההחלטה לאחר שמאמציו של טראמפ לשנות את התוצאות נכשלו בכל מדינות שדה הקרב, מטעמה נמסר כי הם החלו בהעברת השלטון עקב "התפתחויות אחרונות הכרוכות באתגרים משפטיים ואישורי תוצאות הבחירות". כזכור מישיגן אישרה את ניצחונו של ביידן ביום שני, ושופט פדרלי בפנסילבניה דחה ביום שבת תביעה של קמפיין של טראמפ שביקש למנוע את אישור תוצאות הבחירות במדינה.

מרפי, מינוי מטעם טראמפ, התמודדה עם ביקורת דו-מפלגתית על כך שלא התחילה את תהליך המעבר מוקדם יותר, ומנעה מצוותו של ביידן לעבוד עם גורמי סוכנויות שונות לקדם תוכניות לממשלו, כולל באזורים קריטיים לביטחון לאומי ובריאות הציבור.

"הגעתי להחלטתי באופן עצמאי, בהתבסס על החוק והעובדות הקיימות. מעולם לא הופעל עלי לחץ ישיר או עקיף על ידי גורם רשמי כלשהו בסניף ההנהלה - כולל מי שעובד בבית הלבן או ב-GSA (משרד המינהל הממשלתי) בכל הנוגע למהות או לעיתוי ההחלטה שלי" כתבה מרפי במכתב לביידן.

טראמפ צייץ בטוויטר זמן קצר לאחר פרסום מכתבה: "נמשיך במאבק הטוב ואני מאמין שננצח! עם זאת, לטובת ארצנו, אני ממליץ לאמילי ולצוותה לעשות את מה שצריך לעשות ביחס לפרוטוקולים ראשוניים, ואמרתי לצוות שלי לעשות את אותו הדבר".

ג'ו ביידן הבית הלבן דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד