י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבדיה מתאמצת למענו

איראן מתכוונת להוציא להורג רופא החשוד בריגול למען ישראל

מאמצים דיפלומטיים כבירים בימים אלה מול השלטונות באיראן בכדי למנוע את הוצאתו להורג של רופא ממוצא שוודי החשוד בריגול למען ישראל | הוא מצידו טוען כי הודה במעשים לאחר עינויים קשים מנשוא שחווה, אולם האמת לגרסתו היא שסירב להצעת איראן לרגל עבורה באירופה

איראן מתכוונת להוציא להורג רופא החשוד בריגול למען ישראל
עמוד תלייה צילום: רויטרס

שרת החוץ השבדית פנתה לאיראן וביקש שלא להוציא להורג רופא ממוצא שוודי-איראני, שהורשע בעוון ריגול למען ישראל.

"שבדיה מגנה את עונש המוות ופועלת להבטיח כי פסק הדין נגד אחמדרזה ד'גאלי לא ייאכף", כך כתבה שרת החוץ של שוודיה, אן לינדה בחשבון הטוויטר שלה והוסיפה כי דיברה עם מקבילה האיראני, ג'וואד זריף.

דג'אלי, רופא לרפואת חירום, ביקר באיראן בשנת 2016 ואז נעצר, הוא הואשם בין היתר בריגול למען ישראל.

הוא נמצא אשם בבית המשפט באיראן בהעברת מידע אודות שני מדעני גרעין איראניים למוסד הישראלי שהובילה לחיסולם. בעודו כלוא הוענקה לו אזרחות שוודית בפברואר 2018, חודשים ספורים לאחר קביעת עונש המוות על ידי בית המשפט העליון באיראן.

הרופא אמר לארגוני זכויות אדם כי הודאותיו בשנת 2017 הגיעו בעקבות עינויים ואיומים על משפחתו ששברו את רוחו. הוא גם טען באוזניהם כי האישומים החמורים נגדו, הם נקמה על סירובו לרגל למען איראן. דג'אלי סיפר לאשתו כי הוא הועבר בימים האחרונים לכלא אחר, בכדי להכין אותו לקראת ההוצאה להורג.

אחמדרזה ד'גאלי.

סגנית מנהל ארגון זכויות אדם, אמנסטי אינטרנשיונל למזרח התיכון וצפון אפריקה, דיאנה אלתאווי, אמרה: "נחרדנו לגלות שהרשויות הורו למשרד האחראי על ביצוע עונשים להעביר את אחמדרזה ד'גאלי לבידוד ולהוציא לפועל את גזר דינו למוות לא יאוחר מ-24 בנובמבר".

לדבריה, "זה מחריד שלמרות קריאות חוזרות ונשנות של אנשי זכויות האדם של האו"ם לבטל את עונש המוות של אחמדרזה ד'גאלי ולשחרר אותו, השלטונות האיראניים החליטו לעולל את העוול הבלתי הפיך הזה. עליהם להפסיק מיד את כל התוכניות להוצאתו להורג של אחמדרזה דג'אלי, אנו קוראים לבני הקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי, כולל באמצעות שגרירויותיהם בטהראן, כדי להציל את חייו של אחמדרזה דג'אלי לפני שיהיה מאוחר מדי".

עוד נמסר מ'אמנסטי', "בית המשפט בטהרן הסתמך בעיקר על "הודאות" שלדברי אחמדרזה דג'אלי הושגו בעינויים תוך שהוא מוחזק בבידוד ממושך ללא גישה לעורך דין. אלה כללו איומים להוציאו להורג, להרוג או לפגוע בדרך אחרת בילדיו החיים בשבדיה ובאמו המתגוררת באיראן".

במכתב ששלח מתוך כלא אווין באוגוסט 2017, סיפר ד"ר אחמדרזה דג'אלי כי הוא מוחזק שם אך ורק בגלל סירובו להשתמש בקשריו האקדמיים במוסדות אירופיים בכדי לרגל למען איראן.

איראן הוצאה להורג מרגל שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד