י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המעברים יסגרו?

חשש מהתפשטות הקורונה מתחומי הרש"פ לישראל

בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה ברשות הפלסטינית, כינס רה"מ נתניהו דיון שבו נבחנה בין היתר סגירת המעברים מהרש"פ לישראל. נתניהו: "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה"

חשש מהתפשטות הקורונה מתחומי הרש"פ לישראל
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ברשות מאבדים שליטה, ובישראל חוששים מפני זליגת המחלה: בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה ברשות הפלסטינית, בה נרשמו מאות חולים ביממה האחרונה, הורה נתניהו לבחון את סגירת המעברים בין הרשות לישראל, ולאסור על העסקת עובדים מהרשות בתחומי ישראל.

בנוסף, נידונה בדיון סוגיית הגברת האכיפה בשל מקדם ההדבקה שעולה בהתמדה. נתניהו אמר בדיון: "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בחודש האחרון התריע משרד הבריאות מדי ישיבת קבינט על העלייה בתחלואה בקורונה ברשות, והמליץ על מניעת כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית ועל הגבלות נוספות, אולם צעדים אלה בוצעו רק באופן חלקי".

במשרד הבריאות הפלסטיני מקווים להימנע ממצב של סגר כללי, על אף המשך התפשטות הנגיף. מנכ"ל משרד הבריאות הפלסטיני, עלי עבד רבו, סיפר השבוע כי "מצב הנגיף בפלסטין מדאיג מאוד. אנו פועלים להכשרת מחלקות ולפתיחת מחלקות חדשות בבתי חולים ציבוריים ופרטיים". עבד רבו אף הביע תקווה כי החיסונים לקורונה יחולקו "באופן הוגן ברחבי העולם, לכל המדינות".

קורונה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד