י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המערכת לא התריעה

בקפיצות מוט: כך ערק אזרח צפון קוריאני לדרום קוריאה

הגבול בין קוריאה הדרומית למקבילתה הדיקטטורית מצפון מאובטח ומפורז היטב | הרשויות בדרום הופתעו לגלות מתעמל שברח ממדינתו וחצה את הגבול בקפיצת מוט מעל הגדרות 

בקפיצות מוט: כך ערק אזרח צפון קוריאני לדרום קוריאה
חיילים בדרום קוריאה צילום: Unsplash

בתחילת החודש עצרו הרשויות בדרום קוריאה מתעמל מקצועי שחמק דרך גדרות תיל שמורות ומאובטחות בכבדות באזור המפורז בין הקוריאות (DMZ), כך על פי גורם צבאי שאישר את הדברים ביום שלישי בסיאול.

משקלו של האיש הוא 50 קילוגרמים בלבד, כך שהוא לא שקל הרבה, האיש היה זריז מספיק לזנק מעל הגדרות בגובה 3 מטר כדי להגיע לצד הדרומי ב-3 בנובמבר.

חיישנים שהוקמו על הגבול לאיתור תנועות אנושיות ובעלי חיים באזור לא הצליחו להתריע על ההסתננות באותה תקופה, מה שמוביל לשאלות על מצב ביטחון הגבולות.

זמן קצר לאחר האירוע אמרו אנשי משמר הגבול הדרום קוריאני, כי אין כל סימן לפגיעה משמעותית בגדרות עליהן 'דילג' האיש.

כוחות דרום קוריאה באזור הוקפצו לראשונה לחדירה בין השעות 00:00 ל-00:20 באותו יום, ויזמו מבצע חיפוש מסיבי באזור לאחר התרעה צבאית. האיש נמצא בסופו של דבר בתוך קו השליטה האזרחי ליד הגבול, מרחק משמעותי מנקודות השמירה הקרובים ביותר של דרום קוריאה בגבול.

על פי המקורות, האיש היה אזרח צפון קוריאני שהיה בעבר מתעמל מקצועי במדינה. והוא היה מסוגל לזנק מעל גדרות גבוהות, הוא אף ביצע קפיצות מול פקידי דרום קוריאה להוכיח להם שכך הוא עבר את הגדר.

גורמים רשמיים לא חשפו את המניעים שמאחורי בריחתו מהצפון או מדוע לקח לו 14 שעות לאחר חציית הגדר הדרומית לגשת לכוחות דרום קוריאה.

באשר לכישלונן של מערכות אבטחה בגבול לאיתור ההסתננות, אמרו אנשי צבא כי הם יבדקו ויתקנו את המצב. "נכון לעכשיו אנו עורכים בדיקה משותפת של הנושאים הטכניים והתפקודים של מערכת ההתראות המדעיות לאורך הגבול, בשיתוף עם חברות האבטחה" כך אמר קצין בכיר.

העריקה האחרונה הידועה מצפון קוריאה, הייתה בדצמבר 2018, כאשר חייל חצה את קו הגבול הצבאי לדרום.

צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד