י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המפגינים זועמים

"משטרת השליט": מדוע ביטל מ"מ המפכ"ל את השתתפותו בדיון?

מ"מ מפכ"ל המשטרה ביטל את השתתפותו בדיון בוועדת הפנים שהיה אמור לעסוק בהפגנות בבלפור והצית סערה | יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ ביטלה את הדיון ותקפה את כהן: "התנהלות מבישה ואנחנו לא נסכים לקבל זאת. הוועדה דורשת את הופעת מ"מ מפכ"ל המשטרה בפני הציבור"

"משטרת השליט": מדוע ביטל מ"מ המפכ"ל את השתתפותו בדיון?
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן בהפגנה בבלפור צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, החליט הבוקר (חמישי) באופן מפתיע לבטל את השתתפותו בדיון שהיה אמור להתקיים בוועדת הפנים של הכנסת, בנוגע להתנהלות המשטרה בהפגנות נגד ראש הממשלה - ועורר סערה. הדיון בוועדה בוטל והמפגינים נגד ראש הממשלה זועמים.

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן, הודיעה בעקבות כך על ביטול הדיון בוועדה. "התנהלות מבישה. לא נסכים לקבל זאת. הועדה לא תיתן יד לביזוי הציבור בדיון עקר ללא מענה לסוגיות הבוערות", זעמה חברת הכנסת חיימוביץ'. אחרי שהשתתפותו בוועדה אושרה, הודיע המשרד לביטחון פנים כי מ"מ המפכ"ל, לא יטול בו חלק בסופו של דבר.

"ביטול השתתפות מ"מ המפכ"ל בשעת לילה מאוחרת ושליחת נציגים שאינם רלוונטיים לנושאי הדיון מבזה את הוועדה, את הכנסת, והגרוע מכל - את הציבור וכללי המשחק הדמוקרטיים", אמרה חיימובץ', "זוהי התנהלות מבישה ואנחנו לא נסכים לקבל זאת. הוועדה דורשת את הופעת מ"מ מפכ"ל המשטרה בפני הציבור על מנת לקיים דיאלוג שמאפשר פיקוח ראוי, הפקת לקחים ומתן תשובות לסוגיות הקשות שמטרידות את הציבור".

ארגון 'חקירה עכשיו', ממארגני המחאה נגד נתניהו שיגר גם הוא הודעה חריפה בה תקף את מ"מ המפכ"ל. "הוא מתנהל כאילו הוא ראש משטרת השליט ולא משטרת ישראל", נמסר, "אין שום הסברים הגיוניים להתנהגות הביזיונית של המשטרה כלפינו המוחים למעט הסבר אחד: המשטרה מתנהלת כמו משטרת נתניהו ומנסה לדכא את המחאה".

"מ״מ המפכ״ל לא מבזה רק את הכנסת", הוסיפו בארגון, "אלא גם את הארגון שהוא מפקד עליו, את אזרחי ואזרחיות המדינה ואת המורשת המשפחתית שלו במשטרת ישראל. נמשיך במאבק לפתיחת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות- גם בשבת הקרובה ברחבי הארץ".

 

 

ועדת הפנים מיקי חיימוביץ דיון בכנסת מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בלפור הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד