י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשכונה החרדית

זהירות שימו לב: שוטרים בלבוש אזרחי נותנים דוחות באוטובוסים • צפו

שוטרים בלבוש אזרחי ובמדים עולים לאוטובוסים בשכונה החרדית בגבעת שאול ומחלקים דו"חות, בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראים שוטרים העולים לאוטובוס ומחלקים דוחות • צפו

זהירות שימו לב: שוטרים בלבוש אזרחי נותנים דוחות באוטובוסים • צפו
השוטר נותן דוח לנוסע צילום: מתוך הסרטון

המשטרה פתחה ככל הנראה במבצע אכיפה, בה שוטרים בלבוש אזרחי ובמדים, עולים לאוטובוסים ומחלקים דוחות. אחת הנקודות היא הכניסה לשכונה החרדית גבעת שאול, שם עולים השוטרים לאוטובוסים, בהם רוב הנוסעים הם חרדים.

נוסע חרדי מקבל דוח באוטובוס. צילום: יצחק כרמלי

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה אדם חרדי יושב באוטובוס כאשר עולה שוטר ונותן לו דו"ח על סך 500 שקלים, לטענת הנקנס הוא הקפיד לכסות את דרכי הנשימה את האף והפה, רק שהחזיק את המסיכה בידו ולא עטה אותה על האוזניים, ולמרות זאת הוא נקנס.

יצויין כי מעדויות של נוסעים נוספים אשר שהו באוטובוס עולה כי בתחנת האוטובוס שהו אנשים לא בעלי חזות חרדית ללא מסיכה כלל, ולהם לא ניתנו קנסות.

שימו לב: אם חליתם כבר בנגיף הקורונה וע"כ הנכם בטוחים כי לא ינתנו לכם דוחות בגין אי חבישת מסיכה, שימו לב כי הדוחות ניתנים לכולם ואין הבדל בין אדם שעבר קורונה לבין אדם שלא חלה כלל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה כפופה להוראות משרד הבריאות ובהתאם לדרישות הבריאותיות נעשית האכיפה לרבות חובת עטיית מסכה. חשוב לציין כי מתחילת הקורונה בסביבות פורים המשטרה רשמה מעל ל-380.000 דוחות שונים מיעוטם ניתנו לציבור החרדי. החוק הוא אחיד לכל המגזרים והמשטרה פועלת בהתאם. אנו דוחים כל טענה לאכיפה בררנית כלפי הציבור החרדי או כלפי כל ציבור אחר. במקרה המדובר השוטרים שהיו במקום הבחינו באדם שלא עטה מסיכה מבין כלל נוסעי האוטובוס שהקפידו על כך. חשוב לציין ולהדגיש. שוטרי משטרת ישראל מסכנים את נפשם בימים כתיקונם ובוודאי בימים אלו. השוטרים מונחים לנהוג ברגישות עם כלל הציבור ובוודאי עם הציבור החרדי. בצד הקביעה הזו חלה חובה על הציבור להקפיד במשנה תוקף על ההוראות על מנת להציל חיים ובכוחות משותפים נעבור את התקופה הקשה."

אכיפה חרדים גבעת שאול דוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד