י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שלב ההאשמות

איימן עודה מצא את האשם בהתנהגותו של עבאס

הבלאגן ברשימה הערבית המשותפת מרקיע שחקים | הפילוג בסיעה וההתכתשויות ההדדיות לא פוסקות, וכעת מוצא מנהיג המפלגה - איימן עודה את האשם בהכל

איימן עודה מצא את האשם בהתנהגותו של עבאס
איימן עודה נואם במחאה כנגד רה"מ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מנהיג מפלגת הרשימה הערבית המשותפת חבר הכנסת איימן עודה התראיין הבוקר (חמישי) לגל"צ והתייחס לסערה ברשימה, לאור התנהגותו והצהרותיו של חבר הכנסת מנסור עבאס יושב ראש סיעת רע"מ.

"יש לנו בעיות רציניות מאוד, אותו נתניהו שהצליח לפלג את כולם, עכשיו הגיע התור של הרשימה המשותפת", האשים עודה בראיון, עם זאת הוסיף עודה, כי "אני רוצה את עבאס ואת כל הרשימה האסלאמית במפלגה, רוצה לשמר את האחדות, היינו בקשר מצוין איתם, כל דבר שיעלה אפשר להביא לשולחן".

במקביל חשפו הבוקר בגל"צ סקר של יוסף מקלדה, מנכ"ל מכון הסקרים סטטנט המתמחה במגזר הערבי: "יש רוב של 60% שתומכים בהסכמים של עבאס, "על הרשימה המשותפת להבין את דעת הקהל לפני שהיא פועלת", אמר מקלדה לירון אברהם.

כזכור, אמש דווח כי חבר הכנסת עבאס דורש שלושה תנאים באולטימטום שהציב. אחד מהם, הוא לאמץ את הגישה השמרנית שלו, שזוכה לרוב בחברה הערבית - בניגוד לגישה הליברלית יותר של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ושל חבר הכנסת אחמד טיבי בסוגיה הזו. בנוסף דורש עבאס פרגמטיות בנושא שיתוף פעולה אפשרי עם מפלגות הימין, הדרישה השלישית היא שיבוצעו שינויים בהרכב הרשימה לכנסת הבאה.

הפרשן הפוליטי עמית סגל היטיב לזהות את המגמה הזו כבר לפני כחודש, עת התחילו להישמע החריקות מכיוונו של עבאס. הוא יודע כי זו הכנסת האחרונה בה הוא יכול לכהן כחבר מטעם סיעת רע"מ, כאשר על פי התקנון, הנציגים יכהנו למשך שלוש כנסות בלבד. עבאס מסיים תיכף את הכנסת השלישית בו הוא מכהן, וכל זה רק בשנה וחצי. לאור זאת, נשמעים מכיוון מנסור עבאס הרבה רעשי רקע, כשהוא מנסה למצב עצמו כאחד שדואג לאינטרס של הבוחר הערבי הממוצע, ולא מזדהה עם אג'נדת ההתנגדות התמידית, אותה מובילים במשך שנים ראשי הרשימה המשותפת.

הרשימה הערבית המשותפת מנסור עבאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד