כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסכמים שבוע

דו"ח המל"ל: מצב התחלואה שברירי; הפעילות הנחושה נושאת פרי

במטה לביטחון לאומי פרסמו היום סיכום של כלל השלבים והצעדים במלחמה בנגיף הקורונה. תוך התייחסות לכל ההיבטים הנגזרים מהלחימה בנגיף. המפתיע: אין עלייה מיוחדת בתחלואה בקרב השבים מחו"ל

דו"ח המל"ל: מצב התחלואה שברירי; הפעילות הנחושה נושאת פרי
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במטה לביטחון לאומי פרסמו היום (חמישי) סיכום של כלל השלבים והצעדים במלחמה בנגיף הקורונה. תוך התייחסות לכל ההיבטים הנגזרים מהלחימה בנגיף. "מצב התחלואה הוא שברירי, שכן לצד יציבות מסוימת בשבוע האחרון, מקדם ההדבקה ומספר המאומתים היומי ממשיכים לעלות" אמרו במל"ל. עוד ציינו במל"ל בסיפוק כי הפעילות הנחושה בערים האדומות והכתומות החלה לשאת פרי ויש להמשיך במגמה זו.

עוד התייחסו במל"ל למצב התחלואה בשטחי השרות הפלסטינית. ההחרפה נכרת בימים האחרונים מדריגה ומשפיע גם על ישראל" אמרו במל"ל, עוד הוסיפו כי ראש המל"ל ערך דיון מערכתי וגיבש הנחיות ליישום מידי בכל הנוגע לכניסה מבוקרת של פועלים, מול תיאום וסיוע לרשות הפלסטינית.

המעניין הוא כי על פי נתוני המלל"ל אין עלייה מיוחדת בתחלואה בקרב השבים מחו"ל, "ניכר סנכרון טוב במערכות רשות האוכלוסין עם משרד הבריאות והמשטרה" אמרו בסיפוק במל"ל, עם זאת ציינו כי יש להמשיך באכיפת הבידוד לשבים ממדינות אדומות בדגש על טורקיה.

כמו כן לגבי ה'איים הירוקים' שהוכרזו כאן בארץ, מדגישים במל"ל כי יש לוודא את יישום הפרויקט בהתאם להנחיות שגובשו, ונדרש לוודא פיקוח אפקטיבי כולל בדיקה קפדנית של אישורי בדיקות קורונה, "אי מילוי ההנחיות עלול לגרום להפסקת הפרויקט" מזהירים במל"ל. עוד הוסיפו לגבי מעבר טאבה "יש להיערך לאפשרות פתיחת המעבר בתקופה הקרובה, במיוחד כשמצריים וסיני אדומות" עקב כך שנצרך מאמץ מיוחד לשמור על העיר אילת כ'אי ירוק'.

עם זאת בקשו במל"ל לפתור את הפערים שנתגלו לטובת אפקטיביות האכיפה בסנכרון הכתובות של אלו הנדרשים לבידוד. כאשר לצורך כך נדרש סנכרון של משרד הבריאות, משטרת ישראל, והמשרד לביטחון פנים.

גם לגבי הפיילוט שהוכרז לקניונים התייחסו המל"ל בסיכום שלהם והסביר כי בפיילוט ישתתפו 15 קניונים מכל רחבי הארץ, כאשר 9 מהם יעלו בהגרלה לאחר 'קול קורא', וזאת במקביל להדגשה כי לא ייפתחו קניונים בערים אדומות.

קורונה המטה לביטחון לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד