כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

נפתח 'מוזיאון העיצוב' בחולון - הראשון מסוגו בישראל

המוזיאון מוקדש כולו לעיצוב ותהליכיו הבינלאומיים. לרגל הפתיחה יעצב האדריכל הבינלאומי רון ארד קולקציה ייחודית לחברת 'נגב' המובילה בישראל בתחום העיצוב

נפתח 'מוזיאון העיצוב' בחולון - הראשון מסוגו בישראל

לרגל חנוכת מוזיאון העיצוב בעיר חולון הנחשב לראשון מסוגו בישראל, יזמה חברת "נגב" המובילה בישראל בתחום העיצוב, שתוף פעולה עם הנהלת המוזיאון, במסגרתו ייעצב המעצב הבינלאומי רון ארד שעיצב את המוזיאון, קולקציות אריחים מיוחדות שייוצרו במפעל "נגב" וישווקו בכל העולם. לדברי אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת "נגב", "נגב כחברה המובילה בישראל בתחום העיצוב, רואה חשיבות עליונה בשיתוף הפעולה שיביא סטנדרטים ומיזמים חדשים לתעשיית העיצוב בישראל. 'נגב' שמחה וגאה לשתף פעולה עם אחד הפרויקטים המרגשים והמרשימים בעולם העיצוב העולמי, חנוכת המוזיאון שיביא הוקרה בינלאומית לתעשיית העיצוב בישראל.

רון ארד הינו מעצב תעשייתי ישראלי בעל שם עולמי הפועל בעיקר בלונדון. ומשמש כאדריכל של מבנים אך נודע בעיקר כמעצב של רהיטים ומוצרים שונים. רון ארד נחשב כיום לאחד המעצבים הבולטים ביותר בסגנון העיצוב החדשני עכשווי. עבודותיו נמכרות בחנויות יוקרה ברחבי העולם ומציגות בתערוכות במוזיאונים חשובים. ארד תכנן את מוזיאון העיצוב בחולון, שנחנך בשבוע שעבר, וזכה עוד לפני פתיחתו הרשמית, להכרה בינלאומית כאחד ההישגים הארכיטקטוניים המקוריים ביותר של השנים האחרונות, בזכות עיצובו החדשני.

מוזיאון העיצוב נחנך בטקס מרשים במעמד שר התמ"ת בנימין בן אליעזר וראש העיר חולון, מוטי ששון ובהשתתפות צמרת העירייה וקהיליית העיצוב בישראל, חנכה עיריית חולון בשבוע האחרון את מוזיאון העיצוב הראשון בישראל, המוקדש כולו לעיצוב ותהליכיו הבינלאומיים. הבניין, ששטחו הכולל הוא 3,700 מ"ר, כולל שני אולמות תצוגה מרכזיים המיועדים למגוון רחב של תערוכות, סדנאות פעילות ומפגשים עם מעצבים במטרה להעלאת המודעות להשפעות העיצוב על הסביבה ולהקנות למידה חווייתית של תהליכי העיצוב.

המבנה הארכיטקטוני המרשים של המוזיאון עוצב על ידי המעצב הבינלאומי רון ארד, הטופוגרפיה של האתר עליו משתרע המוזיאון - שטח ציבורי בעל שיפוע קל ממשיך אל חללי הפנים המחוברים בנתיב תנועה דמוי מעלה, המסלול לאורך המעלה מאט את תנועת המבקרים בבניין והופך את שהותם בו לחווייתית ומשמעותית יותר, ומזמן להולכים לאורכו כמה נקודות מבט דרמטיות. אולמות התצוגה מנצלים את שפע האור הטבעי באזור, ובעזרת גופי ההצללה מסננים את רמת התאורה. גם רצועות פלדת הקורטן, העוטפות את רוב חזיתות המוזיאון, נעות בצורה גלית ומתפתלות סביב חללי המוזיאון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד