כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעקב 'בחדרי'

בג"צ למשרד התקשורת: השלימו את השימוע לועדת הרבנים לענייני תקשורת

מפלה לועדה: שופטי בג"צ דחו על הסף את העתירה נגד השימוע ואף רמזו כי על משרד התקשורת לדרוש מחברות התקשורת במסגרת השימוע פירוט מדוקדק של מליוני החסימות ב-7 השנים האחרונות

בג"צ למשרד התקשורת: השלימו את השימוע לועדת הרבנים לענייני תקשורת
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

צרות בצרורות: בצל בקשת הפירוק שהוגשה נגדה על ידי רשם העמותות בעקבות אי סדרים ומעילות, ועדת הרבנים לענייני תקשורת רושמת כישלון מהדהד בניסיונה להקפיא את השימוע שנערך לה במשרד התקשורת בעקבות מדיניות חסימת המספרים השרירותית.

שופטי בג"צ דחו הבוקר על הסף את העתירה שהגישה ועדת הרבנים בדרישה להקפאת השימוע שעוסק כאמור במדיניות החסימות השרירותית של הועדה, שאת מחירה משלמים צרכני הקומות הכשרות שנתונות לשליטה המוחלטת והבלעדית של הועדה באופן נטול פיקוח ו/או אופציה זמינה ופרקטית לערעור ומענה מהועדה.

כזכור, הגר"צ פרידמן חבר עמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת פנה בעבר לחברות התקשורת בדרישה כי לא יחסמו טווחי מספרים מבלי פירוט הבעיתיות בכל מספר ומספר, וכן שינמקו כל חסימה וחסימה. משרד התקשורת קיבל את עמדתו של הגר"צ פרידמן ופרסם שימוע שמטרתו להביא לשקיפות בנושא.

השופטים דחו את טענות הועדה להעדר פרסום כדין על השימוע ופרק זמן קצר שבו נדרש מהם מענה. השופטים קבעו כי מדובר בפרק זמן ראוי וכי השימוע פורסם כדין.

באשר לטענה שמשרד התקשורת לא פרסם את הנתונים עליהם הוא התבסס בשימוע, השיבו השופטים כי עניינן של טענות אלו להתברר רק לאחר השימוע ולא בשלב זה.

אולם הדרמה האמיתית מסתתרת בין השורות. בג"צ רומז למשרד התקשורת כי עבור קיומו הראוי של השימוע עליו לדרוש מחברות התקשורת פירוט כרונולוגי ומדויק של כל החסימות שבוצעו על ידי הועדה ב-7 השנים האחרונות, זאת על מנת שלועדה לא יהיו תלונות בנושא בעת קבלת החלטה בשימוע.

מדובר בענין נפיץ במיוחד מבחינתה של הועדה שמסרבת בתוקף עד היום להמציא את הנתונים הללו - אפילו באופן חלקי. "העובדה שמשרד התקשורת לא דרש זאת מחברות התקשורת עד כה מעלה חשש כי גורמים אינטרסנטים מתוך משרד התקשורת מנסים להותיר את השימוע כנגד החסימות הלא עניניות מחורר", מסביר גורם משפטי ומוסיף: "בג"צ מרים תמרור למשרד התקשורת ואומר לו שעליו לבקש מהחברות את המידע על מנת לסיים את השימוע שנועד להגן על הציבור במניעת חסימות מספרים לא עניניות".

עוד מוסיף הגורם כי התמיהה מתעצמת נוכח העובדה שהדרישה לשקיפות מלאה בנושא באה הן מצד רבנים רבים והן מצד הצרכנים החרדים. "עשרות אלפי חרדים חתמו על עצומה מיוחדת בענין וכן רבנים חשובים, חלקם נמנו על הועדה בעבר, התבטאו באופן חד משמעי בענין. מוזר מאוד שבמשרד התקשורת בחרו להתעלם מזה ובג"צ הוא זה שצריך לתזכר את המשרד".

ועדת הרבנים לענייני תקשורת בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד