י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תכנית הונאה רחבה

כתב אישום חמור נגד רב השב"ס לשעבר: שוחד מרמה והפרת אמונים

כתב האישום החמור שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, מתאר את שרשרת עבירות השחיתות שבה נהגו הרב עופר אלמליח, לשעבר רב השב"ס, ומרדכי קורקוס מנכ"ל עמותת שורשים, להונות את שירות בתי הסוהר בלמעלה ממיליון שקלים

כתב אישום חמור נגד רב השב"ס לשעבר: שוחד מרמה והפרת אמונים
הרב עופר אלמליח, רב שב"ס צילום: אלי שלזינגר

לבית המשפט המחוזי מרכז, הגישה היום (ראשון) הפרקליטות כתב אישום נגד הרב עופר אלמליח, לשעבר הרב הראשי של שירות בתי הסוהר. יחד איתו, הוגשו כתבי אישום נגד מרדכי קורקוס, מנכ"ל עמותת שורשים, ועמותת שורשים עצמה אשר על פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית סיפקה שירותים למדרשות במסגרת זכייתה במכרזי שב"ס לאספקת שירותי דת.

כתב האישום מייחס לנאשמים גניבה בידי עובד ציבור בצוותא, קבלת דבר במרמה בצוותא והלבנת הון. הרב אלמליח מואשם גם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. קורקוס, מנכ"ל העמותה והעמותה עצמה מואשמים גם במתן שוחד.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית, עד ל- 1.4.2018 שירת הרב אלמליח בשירות בתי הסוהר בתפקיד סגן הרב הראשי של שב"ס. החל מה 1.4.2018 שירת הרב אלמליח בתפקיד הרב הראשי של שב"ס בדרגת גונדר משנה, אשר מקום מושבו ועבודתו במתחם נציבות שב"ס ברמלה. במסגרת תפקידו של אלמליח, הוא היה אחראי, בין היתר, על אספקת שירותי דת לאסירים במדרשות הממוקמות באגפי בתי הסוהר שמנוהלים על ידי שב"ס, באמצעות אזרחים המועסקים במיקור חוץ על ידי עמותות.

על מנת להחליט על זהות העמותה אשר תספק את שירותי הדת במדרשות, שב"ס הוציא מעת לעת, מכרז לאספקת שירותי הדת במדרשות, כך על פי ההסבר בכתב האישום.

בפרקליטות טוענים כי עמותת שורשים היא עמותה אשר לאורך התקופה הרלוונטית, מטרתה הייתה אספקת שירותי דת למדרשות במסגרת זכייתה במכרזי שב"ס לאספקת שירותי דת למדרשות. קורקוס עבד כמנכ"ל העמותה והשתכר בשכר חודשי מהעמותה לצד תנאים סוציאליים נוספים.

מכתב האישום עולה, כי אופן התשלום היה כזה שהעמותה קיבלה ריכוז של שעות העבודה של המורים והוציאה דרישת תשלום לשב"ס עבור עבודתם של המורים. שב"ס היו מאשרים את דרישת התשלום ומעבירים תשלום לעמותה עבור שעות העבודה, ולאחר מכן העמותה הייתה משלמת את שכר עבודתם של המורים.

על פי כתב האישום החמור שהוגש נגד השניים, בתקופה זו רקמו אלמליח וקורקוס תכנית להונות ולגנוב את שב"ס, באופן שאלמליח הגדיל בכזב את כמות שעות העבודה של המורים של העמותה ("ניפוח שעות"), באופן שיחזה שעבדו יותר וכך שהעמותה תקבל במרמה את סכומי כסף המוגדלים לחשבון הבנק של העמותה. מדובר על סך הכל סכום מצטבר של 1,076,308 ₪, אשר נוצלו על ידי קורקוס ובני משפחתו.

כתב האישום מציין, כי בתמורה שילם קורקוס באמצעות העמותה לבני משפחתו של הרב אלמליח, לבקשת אלמליח, סך כולל של 125,750 ש"ח, וכן כספים וטובות הנאה נוספים שאינם ידועים במדויק.

 

 

שב"ס עופר אלמליח כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד